رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-31 14:01 شماره خبر : 7841 https://diyareaftab.ir/short/N3o8R 0
رئیس شورای سازمان تبلیغات استان مرکزی بیان کرد:

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: دشمنان از انسجام مسلمانان کل جهان وحشت دارند، زیرا با یکپارچگی مردم و اتحاد همه اقوام و ادیان، دیگر کسی جرأت زورگویی و ظلم و ستم را ندارد.

هادی خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به‌مناسبت گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت به معنای حفظ منافع امت اسلامی است، یعنی اینکه بتوان منافع امت اسلامی را تشخیص داد و در مقابل نقشه‌های استکباری متحد شد.

وی افزود: یکی از دلایل اهمیت وحدت اسلامی، استفاده بهینه از آموزه‌های اسلام است و به نفع جامعه اسلامی است که مسلمانان بر اساس اصول مشترک خود به همبستگی دست یابند.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی بیان کرد: وقتی جامعه‌ای وحدت نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند موفق شود، فلذا یک جامعه یکپارچه می‌تواند از خود دفاع کند و به توسعه علم در آینده بیندیشد و تفاوت‌ها و چندقطبی‌هایی که در جامعه وجود دارد، هر فردی را وادار می‌کند که منافع خود را بر رفاه جامعه ترجیح دهد.

خلیلی عنوان کرد: وحدت و اتحاد امت اسلامی خواست خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) است و این وحدت و اتحاد نباید محدود به یک هفته باشد، بلکه در طول سال هم ادامه داشته باشد، فلذا در جمهوری اسلامی ایران دریای وحدت وجود دارد و نبود وحدت امنیت جامعه را از بین می برد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از انسجام مسلمانان کل جهان وحشت دارند، زیرا با یکپارچگی مردم و اتحاد همه اقوام و ادیان، دیگر کسی جرأت زورگویی و ظلم و ستم را ندارد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی تصریح کرد: جهان اسلام باید اتحاد خود را به افرادی که قصد سوءاستفاده از آن را دارند، نشان دهد و وظیفه ما این است که دشمنان را شناسایی کرده و بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم.

خلیلی بیان کرد: اصل وحدت در تمامی ادیان پیش از اسلام، همواره مورد توجه و تأکید پیامبران الهی قرار داشته است و در رسالت آن‌ها، دو اصل اساسی شامل برپایی آیین خدا و اجتناب از تفرقه و چنددستگی در دین، همواره به‌عنوان سفارشات خداوند متعال مطرح بوده است.

وی عنوان کرد: حضرت محمد (ص) دعوت خود را با شعار توحید آغاز نمود و تمامی تلاش و کوشش خود را بر ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی متمرکز کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار