رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/16 Sunday - 2024 05 May الأحد ، 26 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-14 13:33 شماره خبر : 52 https://diyareaftab.ir/short/eRlMN 0
استاد حوزه علمیه:

استاد حوزه علمیه حضور در مراسمات مختلف عزاداری حسینی مانند شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین را مرهون حضرت زینب(س) دانست و گفت: احیا کردن محرم و صفر در عصرهای متمادی از کارهای رسانه‌ای حضرت زینب(س) است.

زهرا رضانژاد در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ با بیان تسلیت اربعین حسینی و در خصوص سیاست حکومت یزید گفت: در سال ۶۱ هجری قمری دشمن از هیچ جنایتی فروگذاری نکرد و خیال می‌کرد که اگر همه مردان یک طایفه را بکشد و زنانشان را به اسارت ببرد همه چیز در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری تمام می‌شود.

وی با اشاره به اشتباه دشمن در عدم شناخت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و اتفاقات بعد از آن تصریح کرد: حضرت زینب(س) با درایت، استقامت و ایستادگی خود، نقشه تبلیغاتی دشمن را خنثی کرد و نگذاشت خون برادر شهیدش و یاران او پایمال شود.

استاد حوزه علمیه کار رسانه‌ای حضرت زینب(س) را قوی و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: کار رسانه‌ای حضرت زینب(س) آنقدر قوی بود که با گذشت ۴۰ روز از حادثه عاشورا، یزید خود را ناآگاه از واقع کربلا اعلام کرد و دیگری را مقصر حادثه عاشورا معرفی کرد.

رضانژاد ادامه داد: کار حضرت زینب(س) و تاثیر آن در کوفه باعث قیام‌های متعدد و پی‌درپی شد و اگر حضرت زینب(س) و درایت ایشان نبود هیچ رسانه دیگری نمی‌توانست حقیقت روز عاشورا و کربلا را بازگو کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: دشمن تصور می‌کرد بعد از عاشورا دیگر اتفاقی نمی‌افتد و علی را که اَشبه الناس خلقاً و خُلقاً و منطقاً به رسول الله بود را نیز کشته است، اما نقش حضرت زینب(س) را نادیده گرفت.

وی در خصوص کار رسانه‌ای حضرت زینب(س) در کاخ یزید عنوان کرد: جمله مارایت الا جمیلا از کلام حضرت زینب(س) و خطبه‌هایی که ایشان در شام و کوفه خواندند، نشان داد که یک زن چقدر می‌تواند قوی باشد و خود را در برابر یزیدیان ضعیف نشان ندهد.

استاد حوزه کار رسانه‌ای دیگر حضرت زینب(س) را در بازگشت به مدینه دانست و گفت: ایشان به بشیر گفتند بروید و اعلام کنید که ما در حال بازگشت هستیم، و وقتی وارد مدینه می‌شوند بر سر قبر منور پیامبر(ص) حاضر می‌شود و شروع به مرثیه‌سرایی و گریه و شیون می‌کنند و جَو مدینه را بهم می‌ریزند که در نهایت به دمشق تبعید می‌شوند.

رضانژاد جهاد تبیین و کار رسانه‌ای حضرت زینب(س) را آغاز شروع تغییرات مهم اجتماعی دانست و اظهار کرد: متزلزل شدن دستگاه بنی امیه، شروع قیام‌های متعدد مردم علیه کفر بعد از عاشورای حسینی و شهید نشدن امامان بعد از امام حسین(ع) به وسیله شمشیر، از دستاوردهای حضرت زینب(س) بعد از خطبه‌هایش بود.

وی حضور در مراسمات مختلف عزاداری حسینی مانند شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین را مرهون حضرت زینب(س) دانست و خاطر نشان کرد: احیا کردن محرم و صفر در عصرهای متمادی از کارهای رسانه‌ای حضرت زینب(س) است که واقعه بزرگ عاشورا را بدون تحریف برای همگان آشکار می‌کند.

انتهای پیام/                           

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار