رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/16 Sunday - 2024 05 May الأحد ، 26 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-20 09:46 شماره خبر : 111 https://diyareaftab.ir/short/4ZRw4 0
مدیر جهاد کشاورزی خنداب خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی خنداب گفت: خرید ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان در تابستان امسال اتفاق خوبی بود که نسبت به سال گذشته چهار هزار تن افزایش داشته و از نظر کیفیت رتبه دوم استان را کسب کرده‌ایم.

 به گزارش «دیار آفتاب»؛ حمید قلی پور، در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: طی یک سال گذشته در حوزه کشاورزی شهرستان خنداب اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان در قالب سه پروژه در شهرستان هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۳ رشته قنات در دستور کار بوده که در حال لایی‌روبی و مرمت هستند و دو کانال انتقال آب حدود ۵۰۰ متر بتونی و پوشش‌دار شده است و چهار هزار متر لوله در سه  طرح عمده در دشت عمومی خنداب، روستاهای گذردر و درمن جهت انتقال آب تقدیم کشاورزان شده است.

قلی‌پورگفت: با کمک جهاد کشاورزی و کشاورزان خنداب، مراحل پایانی تجهیز و نوسازی دشت عمومی خنداب در حال انجام است و ۳۵۴ هکتار از اراضی یکپارچه‌سازی شده است و تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت کانال انتقال آب به طول ۵۰۰ متر در روستای مهر علیا با اعتبار یک میلیارد تومان جدول‌گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب گفت: خرید ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان در تابستان امسال اتفاق خوبی بود که حاکی از افزایش تولید در شهرستان دارد که نسبت به سال گذشته چهار هزار تن افزایش داشته و از نظر کیفیت رتبه دوم استان را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: با تلاش کشاورزان خنداب، طی یک سال گذشته ۴۵ هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌های قند کشور شده است و رتبه اول استان مرکزی را در تولید چغندرقند کسب کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب  اضافه کرد: با تولید ۲۰۰ تن دانه کلزا رتبه دوم استان را کسب نموده‌ایم. در راستای اصلاح باغات گردو هزار سرشاخه گردو به صورت رایگان بین باغداران توزیع شد.

قلی‌پور گفت: از سال گذشته تا کنون ۲۰ هکتار از باغات انگور داربستی شده‌اند، هفت هزار تن انواع کود شیمایی و۵۰۰ تن انواع بذر گواهی شده در شهرستان بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۴۵ دوره آموزشی با عناوین مختلف زراعی، باغی و دامی در شهرستان خنداب برگزار شد، جهت توانمندسازی جوانان روستا در زمینه‌های مختلف کشاورزی کانون جوانان روستایی و عشایر تأسیس شد و در هفته جهاد کشاورزی ۹ کشاورز برتر از شهرستان خنداب در سطح استان صاحب‌امتیاز شدند.

وی اظهار کرد: شهرستان خنداب یکی از قطب‌های اصلی تولید ماهیان زینتی در استان است و بعد از شهرستان محلات رتبه دوم را کسب کرده‌ایم، سالیانه دو میلیون قطعه ماهی تخم‌گذار و زنده‌زا در شهرستان تولید داریم.

قلی‌پور گفت: طی یک سال گذشته مبلغ یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۵ نفر پرداخت شد و در سال جاری نیز مبلغ ۶ میلیارد تومان به ۶۰ متقاضی پرداخت خواهد شد که مراحل آن در حال انجام است. جهت رفاه دامداران مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مردمی سازی یارانه بین دامداران، پرورش‌دهندگان مرغ و شیلات پرداخت شد.

وی گفت: از زمان واگذاری نظارت بر تنظیم بازار به جهاد کشاورزی ۱۷۰۰ بازرسی از واحدهای مختلف صنفی انجام شد و ۳۶۰ تن برنج، ۱۶۳ تن مرغ منجمد، ۱۸ تن قند و. . بین خانواده‌ها تقسیم شده است

قلی‌پور افزود: با مشارکت منابع طبیعی و اداره ثبت‌اسناد همه پلاک‌ها رفع تداخل شده و این امر جهت سنددار کردن اراضی کشاورزی بسیار مؤثر است. ۱۸ هزار لیتر سوخت بین هفت هزار متقاضی توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: طی یک سال گذشته ۷۰۰ دستگاه تیدر و دروگر موجود در شهرستان ثبت اطلاعات شد، ۳۰ دستگاه کمباین توسط جهاد کشاورزی بازدید و معاینه فنی صورت پذیرفت. 10 فقره مجوز صنایع تبدیلی توسط جهاد در زمینه‌های مختلف صادر شده است

وی افزود: با توجه به اینکه خنداب یکی از قطب‌های تولید میوه است، سردخانه دیزآباد در بخش مرکزی تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و سردخانه بخش قره‌چای نیز به لطف خدا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

قلی‌پور گفت: در حال حاضر دو کارخانه فرآوری کشمش در شهرستان فعال است و حدود هفت هزار تن را پوشش می‌دهد که جوابگوی نیاز شهرستان نیست، با تعدادی سرمایه‌گذار صحبت‌های اولیه انجام شده که ان شاءالله در این شهرستان کارخانه فرآوری کشمش را احداث نمایند تا نقش دلالان و واسطه‌ها به طور کامل از بین برود. از مسئولین و شهروندان گرامی درخواست داریم که در زمینه جذب سرمایه‌گذاران تلاش و نمایند جهاد کشاورزی خنداب آمادگی دارد نهایت همکاری را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار