رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/18 Tuesday - 2024 07 May الثلاثاء ، 28 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-13 08:17 شماره خبر : 19 https://diyareaftab.ir/short/y4zPV 0
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: تعاونی‌ها بستری برای نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد هستند و تا زمانی که مردم در کنار دولت قرار نگیرند گام‌های کوچک به گام‌های بزرگ و مؤثر تبدیل نمی‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه شامگاه یکشنبه در هجدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب علاج همه مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی بیان کردند که این مهم دارای ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از اقتصاد نرم است، تعاون نقش پررنگ و اثرگذاری از خود آشکار می‌کند کما اینکه سهم تعاونی در قانون اساسی، اسناد بالادستی جدی دیده شده اما در عمل به این جایگاه پرداخته نشده است.

 

استاندار مرکزی گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش، دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده و بخش تعاونی، جلوتر از سایر بخش‌های دیگر دیده شده است.

 

وی ادامه داد: بخش خصوصی به دو بخش خصوصی کاذب و واقعی تقسیم می‌شود که بخش کاذب و تقلبی نه تنها عملکرد لازم را ندارد بلکه عرصه را بر تعاونی‌های واقعی تنگ کرده و محدودیت را به این بخش تحمیل کرده است. 

 

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بخش تعاون می‌تواند با فاصله خیلی زیاد به‌عنوان رکن جدی در مقاوم کردن اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد و به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور برسد.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: تعاونی‌ها بستری برای نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد هستند و تا زمانی که مردم در کنار دولت قرار نگیرند گام‌های کوچک به گام‌های بزرگ و مؤثر تبدیل نمی‌شود.

 

وی گفت: استفاده از ابزارهای مالی برای حمایت از تعاونی‌ها و توسعه فعالیت صندوق ضمانت بخش تعاون و بانک تعاون ضروری است.

 

در پایان این مراسم از ۱۷ شرکت تعاونی برتر استان مرکزی تقدیر شد.

تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصادمقاومتی هستند
تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصادمقاومتی هستند
تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصادمقاومتی هستند
تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصادمقاومتی هستند
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار