رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: به‌دنبال ثبت روز پنجم مرداد به‌عنوان روز ایثار و مقاومت اراک هستیم.

غلامرضا کریمی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص نام‌گزاری روز پنجم مرداد در تقویم کشور گفت: پنجم مردادماه یادآور سه حادثه مهم از جمله افتخارآفرینی رزمندگان اراکی در عملیات‌ مرصاد و رمضان و حادثه بمباران مراکز صنعتی شهر اراک است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در طول دوران دفاع مقدس ۲۰۷ نفر از رزمندگان اراکی در روز پنجم مرداد به شهادت رسیده‌اند به‌دنبال آن هستیم این روز را روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد: در جلسات متعددی که با شخصیت‌های مهم استان از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار مرکزی داشته‌ایم دنبال نامگذاری روز مهم پنجم مرداد به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک در تقویم هستیم.

کریمی بیان کرد: در راستای نامگذاری روز پنجم مرداد در تقویم سه سند تاریخی این روز آماده و به تهران ارسال شده است.

وی در خصوص پیگیری نامگذاری روز پنجم مرداد بیان کرد: کارهای اولیه نامگذاری روز پنجم مرداد به نام اراک انجام شده است، نامه به تهران ارسال شده است و منتظر تاییدیه توسط متصدیان و کارگزاران در بخش نامگذاری در هیئت‌دولت هستیم که بعد از بررسی به استاندار ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: روز پنجم مرداد به عنوان یک روز مهم در تاریخ کشور رقم خورده است که باید در تقویم کشور جا داده شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار