رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-11 09:47 شماره خبر : 499 https://diyareaftab.ir/short/V1qPV 0
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: مسئله وحدت و یکپارچگی، مسئله کلیدی و اصلی امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ به مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت، گفت: بحث وحدت و یکپارچگی از جهات مختلف مورد اهمیت است، یعنی اگر افراد جامعه‌ای بتواند در کنار یکدیگر و با یک اتفاق‌نظر مشترک متحد باشند، می‌تواند به پیشرفت‌های زیاد دست خواهند یافت.
وی، در رابطه با وحدت در جامعه، افزود: هنگامی‌که جامعه‎ای اتحاد و وحدت نظر نداشته باشد، هیچ‌گاه قادر به کسب موفقیت در جامعه نخواهند داشت. جامعه یکپارچه می‌تواند از خود دفاع و به فکر پیشرفت‌هایی علمی در آینده باشد. وجود اختلاف و چندقطبی در جامعه باعث می‌شود هر شخصی منافع و صلاح خود را به صلاح جامعه ارجحیت خواهد داد.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، با اشاره به اینکه وحدت باعث امنیت در جامعه می‌شود، گفت: در یک جامعه اگر امنیت برقرار نباشد هیچ‌گاه از جهت زندگی مادی، معنوی آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد، در این شرایط نیز جامعه از کسب، کار و عبادت نیز محروم خواهد شد.
وی، گفت: مسئله وحدت و یکپارچگی، مسئله کلیدی و اصلی جامعه است، کسانی هستند که متوجه این مسئله نیستند و در این رابطه کوتاهی کرده‌اند که علت آن عدم درک اهمیت وحدت و امنیت در جامعه است.
میرمهدی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران دریایی از وحدت وجود دارد که عدم وحدت، امنیت جامعه نیز از بین خواهد رفت.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، افزود: در اغتشاشات سال گذشته افرادی که رهبری این آشوب‌ها را بر عهده داشتند، هرکدام دارای یک نظریه و یک پرچم بودند که آرامش جامعه را هدف قرار داده بودند.
وی افزود: بنابراین هنگامی که آرامش در جامعه از بین برود داخل آن دچار هرج و مرج می‌شود که در این زمان هر کسی به دنبال منافع شخصی خود است.
میرمهدی، در پایان تصریح کرد: هنگامی که وحدت در جامعه از بین برود باعث ایجاد اختلافات خواهد شد که همه امور تحت شعاع آن قرار می‌گیرد. باید به خاطر وجود امنیت در کشور که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده، برای ترویج و تبلیغ دین اسلام استفاده کنیم.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار