رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 15:08 شماره خبر : 7918 https://diyareaftab.ir/short/NEbrG 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: وحدت، خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی به شمار می‌رود، در حالی که تفرقه و تشتت، شکننده‌ترین عامل برای یک امت و ملت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه با اشاره به سالروز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: هدف نهایی و آرمانی از انتظار، تحقق جامعه توحیدی و حاکمیت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) است که این آرمان مورد انتظار همه ما، حتی امام عصر (عج) است.

وی افزود: انتظار صحیح باید تربیت‌کننده باشد، به‌طوری‌که انسان را به معرفت و خداشناسی، ‌امانت‌داری، صدق و صداقت و پرهیز از منکراتی همچون دروغگویی، ریاکاری و رباخواری وا دارد و این انتظار صحیح، مورد نظر امام معصوم است.


امام جمعه ساوه تصریح کرد: عاشورا با فرهنگ حزن و ماتمش، جلوه تبرّی شیعه از جریان باطل است، در حالی که غدیر با فرهنگ جشن و شادی‌اش، جلوه تولّی شیعه نسبت به جریان حق است. بدیهی است که هنگامی که از غدیر سخن به میان می‌آید، منظور توقف در غدیر نیست؛ بلکه، سخن از احیای عید غدیر به معنی احیای عید توجه و اتصال به امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه تأکید کرد: نقشه راه تاریخ انسان‌ها از زمان هبوط حضرت آدم (ع) با مدیریت و هدایت پیامبران آغاز شده است و هر پیامبری در کنار تمام هدایتگری‌هایش، تأکید کرده است که راه رسیدن به زمین سراسر بهشتی، راهی طولانی است که از مسیر و معبر بشارت به پیامبران بعدی، به‌ویژه پیامبر خاتم(ص) می‌گذرد.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: در مسأله وحدت، به ویژه در حمایت از اهل بیت (ع)، باید به نکات علمی و اصولی توجه داشت، همان‌طور که علامه امینی به‌طور مؤثر در کسوت غدیر از اهل بیت (ع) حمایت می‌کند، این امر نمونه‌ای از یک کار علمی بزرگ و معقول است که نشان‌دهنده عمق و ارزشمندی بحث وحدت در بین مسلمانان است.

امام جمعه ساوه یادآور شد: ما دو نوع اختلاف داریم: یکی اختلاف قبل از علم و دیگری اختلاف بعد از علم. اختلاف قبل از علم، به‌عنوان مثال، اختلاف در فهم و درک ابتدایی، می‌تواند به‌عنوان یک کار مقدس تلقی شود، زیرا این اختلاف می‌تواند به مانند دو کفه ترازو باشد که به توازن و بررسی دقیق‌تر منجر می‌شود. اما اختلاف بعد از علم، که در آن علم و آگاهی کامل وجود دارد، باید به‌طور منطقی و سازنده مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.


حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: اختلاف بعد از علم به عنوان یک بلای خانمان‌سوز است که حتی با هفته وحدت و زرق و برق‌های ظاهری نیز نمی‌توان آن را حل کرد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی، به همه مردم و به‌ویژه به مسئولان تأکید کرد: در هیچ لحظه‌ای نباید از وحدت غافل شویم و باید از افتادن به دام اختلاف پرهیز کنیم.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: این مولود مبارک، محور وحدت مسلمین و تجلی اخلاق و مهرورزی است که اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر (ص) در جامعه به‌طور کامل اجرا و عملیاتی می‌شد، قطعاً با مشکلات کمتری روبه‌رو بودیم، زیرا وحدت، خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی به شمار می‌رود، در حالی که تفرقه و تشتت، شکننده‌ترین عامل برای یک امت و ملت هستند.

وی یادآور شد: همه باید در نوشتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده هر حرف هوس آلوده و باطل را ننویسند و سخن شبهه‌ناک و غیر لازم را به زبان نیاورند و مسئولان و دولتمردان هم از فرصت بدست آمده به نحو احسن استفاده کنند.

امام جمعه ساوه گفت: با وجود این که مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی جهان را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند، اما از نظر چالش‌ها، مشکلات، آسیب‌ها، نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی، رکورددار هستند.

وی افزود: ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها، در اختلاف و تفرقه‌ای است که به‌طور عمده تحت تأثیر سران استکبار، به‌ویژه سران و سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشور‌های بیگانه و استکباری همچون انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشور‌های اروپایی و حتی کشور‌های عربی وابسته به آن‌ها در منطقه است.

حجت‌الاسلام رحیمی در پایان گفت: امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در داخل کشور، به وحدت و همدلی بستگی دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار