رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 11:09 شماره خبر : 8662 https://diyareaftab.ir/short/NDbna 0
فرمانده پشتیبانی قرارگاه علمی تخصصی مالک‌اشتر اراک:

فرمانده پشتیبانی قرارگاه علمی تخصصی مالک‌اشتر اراک گفت: پلیس جان برکف فراجا برای تضمین امنیت و آرامش مردم در ساختن جامعه‌ای سالم از شهروندان انتظار دارد تا با آن‌ها همکاری کنند.

علی فراهانی به‌مناسبت هفته‌ی فراجا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ضمن تبریک این هفته به سبزپوشان زحمت‌کش فراجا و همکاران خود، بیان کرد: اولین وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت در جامعه است ضمن این‌که این نهاد در حوزه‌های مختلفی نیز فعالیت دارد.

فرمانده پشتیبانی قرارگاه علمی تخصصی مالک‌اشتر اراک اظهار کرد: فراجا در رسته‌های زیادی خدمت می‌کند که به چند رسته اشاره می‌کنم؛ آگاهی و کشف جرم، در راهنمایی و رانندگی جهت برقراری نظم، مقرارت و برخورد با متخلف و در فضای مجازی(پلیس فتا) نقش و فعالیت دارد.

وی افزود: مسلم است که انتظار مردم از فراجا بسیار بالا است به طور مثال برخورد قاطعانه در رابطه با برخورد و دستگیری مجرمین، رفتار، واکنش خوب و شایسته با ارباب رجوع و رعایت و احقاق حقوق شهروندی از جمله انتظارات مردم از پلیس است و سبزپوشان جان برکف همواره سعی بر برآورده کردن خواسته‌ها و انتظارات هموطنان و شهروندان در جامعه دارند.

فراهانی تصریح کرد: تنها انتظار پلیس از مردم جامعه این است که همواره در همه حوزه‌هایی فعالیتی فراجا همکاری، اعتماد و اطمینان به مامورین خدمتگزار را داشته باشند چرا که هدف آن‌ها از ورود به این عرصه خدمت و انجام وظیفه است. و اگر همکاری مردم نباشد هیچ جرمی کشف نخواهد شد و مجرمی دستگیر و به دام قانون نخواهد افتاد.

فرمانده پشتیبانی قرارگاه علمی تخصصی مالک‌اشتر اراک ادامه داد: هرگاه شهروندان در محیط اطراف خود با مورد مشکوک و قابل تاملی برخورد کردند می‌توانند موارد مشاهده شده خود را به مراکز پلیس ۱۱۰ و یا اطلاعات فراجا اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن موضوع رسیدگی شود. چرا که گزارشات مردمی ‌می‌تواند در پیشگیری از جرم و موارد خلاف قانون موثر و مفید باشد. هر فرد می‌تواند یک نیروی اطلاعاتی برای شهر خود باشد‌.

وی خاطرنشان کرد: سرشماره پیامکی 110322110 و آدرس اینترنتی aminemardom.police.ir  آماده دریافت اخبار، گزارشات و اطلاعات در حوزه امنیت عمومی و حوادث مرتبط با مخل امنیت است و از هم‌میهنان بصیر و هوشیار دعوت می‌کنیم چنانچه گزارشی جهت انعکاس به مراجع قانونی در دست داشتند با این آدرس‌ها گزارش خود را بیان کنند.

فراهانی با بیان این‌که عنوان ناجا به فراجا تغییر داده شد عنوان کرد: تاکنون نیروی انتظامی یک نیروی سازمانی بود و با توجه به این‌که عنوان فرماندهی کل انتظامی به این نیرو ملحق شد فراجا نامیده شد؛ که به معنای فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار