رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 04:56 شماره خبر : 7831 https://diyareaftab.ir/short/V0rmA 0
امام جمعه موقت اراک:

امام جمعه موقت اراک گفت: وحدت به معنای کنار گذاشتن اختلافات است، زیرا شیعه و سنی با هم برادرند و دوش به دوش هم برای از بین بردن دشمنان اسلام و حفظ استقلال کشور اسلامی ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون هفته وحدت، ضمن اتحاد و همبستگی میان مسلمانان و پیوستگی بین فرقه‌های اسلامی که امری ضروری و حیاتی به‌شمار می‌آید، گفت: فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول، که ولادت پیامبر اکرم (ص) بر اساس روایات اهل سنت است، تا ۱۷ ربیع‌الاول، طبق روایات شیعه که ولادت حضرت محمد (ص) است، به‌عنوان هفته وحدت شناخته می‌شود.

وی افزود: توجه به نقاط مشترک و ویژگی‌های ذاتی، به تحقق وحدت اسلامی واقعی و اصیل منجر خواهد شد، بنابراین، اهمیت و توجه به وحدت، امری ضروری و قابل تأمل است و این نقاط مشترک شامل وجود پیامبر اکرم (ص) و کلام خداوند که در قرآن کریم تجلی یافته و همچنین بسیاری از آداب مشترک مسلمانان می‌شود.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: دشمنان بر روی هدف قرار دادن وحدت مسلمانان تمرکز کرده‌اند و برای دستیابی به اهداف خود، برخی نکات را به عنوان نقاط ضعف مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند و سعی در ایجاد فاصله بین شیعه و سنی دارند، بنابراین، ضروری است که از فراهم کردن چنین فرصت‌هایی برای دشمنان پرهیز نماییم.

سپاسی عنوان کرد: وحدت واقعی به معنای کنار گذاشتن اختلافات است، زیرا شیعه و سنی با هم برادرند و دوش به دوش هم برای از بین بردن دشمنان اسلام و حفظ استقلال کشور اسلامی ایستادگی می‌کنند.

وی وحدت را بستر مناسبی برای پیشرفت و گسترش اسلام دانست اظهار کرد: اختلافات مانع از برقراری برادری اسلامی، اتحاد مسلمانان، تعامل و هم‌راستایی در مسائل کلی و بین‌المللی در مقابل دشمنان می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی در زمینه مسائل قومیتی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان ادیان اسلامی بودند و هر روزه با تشکیل گروهک‌ها و احزابی که بر پایه تفکرات تفرقه‌افکنانه طراحی شده‌اند، قصد دارند در روند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اختلال ایجاد کند، اما با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و آگاهی و بصیرت مردم، نقشه شوم دشمنان هیچ‌گاه به ثمر نخواهد نشست.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار