رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-04 09:30 شماره خبر : 1012 https://diyareaftab.ir/short/NY0dV 0
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در مقابل لایحه ننگین کاپیتولاسیون ایستاد و ملت را نسبت به آنچه که در کشور در حال رخ دادن بود آگاه کرد.

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ در خصوص جنایات آمریکا و لایحه ننگین کاپیتولاسیون گفت: چهارم آبان ماه سال 43 یادآور آغاز قیام حضرت امام‌خمینی (ره) علیه نظام طاغوت بود.

وی ادامه داد: بعد از تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی ایران که به‌موجب آن موانع حقوقی و قانونی حضور نیروهای آمریکایی در ایران برداشته شد و از طرفی امنیت آنان در داخل کشور تضمین شد، در این قانون مصونیت کامل سیاسی و کنسولی برای اتباع آمریکایی تصویب شده بود و در یک کلمه تحقیر ملت ایران قانونی شده بود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: حضرت امام‌خمینی (ره) در چهارم آبان ماه سال 43 رژیم را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و در جمع کثیری از روحانیون و مردم قم فرمودند، «… عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین… که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهای فنی‌شان با کارمندان اداری‌شان، با خدمه شان… از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. آقا من اعلام خطر می‌کنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر می‌کنم… والله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ای علمای قم به داد اسلام برسید…»

نظری در ادامه افزود: رژیم پهلوی که تا آن روز تصور نمی‌کرد کسی در مقابل تصمیمات خائنانه آنان مقاومت کند و پرچم مخالفت به‌دست بگیرد به یکباره متوجه شدند که مرجع عالی‌قدر جهان اسلام امام‌خمینی (ره) به میدان آمد و به‌شدت در مقابل این حرکت خائنانه ایستاد و ملت را نسبت به آنچه که در کشور در حال رخ دادن بود آگاه کرد.

نماینده خمین در پایان تصریح کرد: سیره حضرت امام (ره) همواره در شناخت دشمن درجه یک ملت ایران (استکبار جهانی) و روشنگری در بین آحاد ملت بود، کما اینکه ۴۴ سال از دوران پیروزی انقلاب اسلامی هم که می‌گذرد همچنان خط مبارزه با آمریکا و عدم سازش و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به‌عنوان یک فرهنگ و مطالبه ملی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار