رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 15:39 شماره خبر : 7042 https://diyareaftab.ir/short/4AWmk 0
امامان جمعه استان مرکزی:

امامان جمعه شهرهای مختلف استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه امروز به موضوعات مختلف سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، مراسم تحلیف ریاست جمهوری، سالروز اقامه اولین نماز جمعه و ... پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امامان جمعه شهرهای مختلف استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه امروز به موضوعات مختلفی از جمله سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، مراسم تحلیف ریاست جمهوری، سالروز اقامه اولین نماز جمعه و ... پرداختند.   

 نماز جمعه سنگر انقلاب اسلامی است 

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، ظهر جمعه ۵ مرداد، در خطبه‌های نماز جمعه، در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی همه مسلمانان جهان به خصوص مردم غزه، همه مردم را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: امروز روز بزرگ و مهمی هست و رویدادهای بسیار مهمی اتفاق افتاده پنجم مرداد اوایل انقلاب به دستور امام خمینی(ره) اولین نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

نماینده ولی‌فقیه استان مرکزی، ضمن گرامیداشت شهدای محراب، آیت‌الله ضمدنی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی بیان کرد: نماز جمعه یعنی برادری، برابری و صف اجتماع عاقلان، عارفان و فقرا است.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: بیرق نماز جمعه را با عظمت حفظ کنید، به خاطر اینکه نماز جمعه پرچم عزت و شرف ما و سنگر انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص عملیات سراسر افتخار مرصاد که یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب بود گفت: عملیات مرصاد یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی است، لذا شهید صیاد شیرازی و هزاران هزار شهید در این عملیات با یاری خدا پیروز شدند و منافقین را شکست دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: پنج مرداد روز ایثار، شهادت، از خود گذشتگی، عزت و شرف استان مرکزی است، لذا شهدای نام‌آور ۵ مرداد عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی را نشان دادند. 

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه اظهار کرد: نماز جمعه یک رسانه‌ای بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند و سخن می‌گویند.

انتخاب وزرا بر اساس رهنمودهای رهبری باشد

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه خطبه به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور در هفته آینده اشاره کرده و افزود: مراسم تنفیذ یک مراسم تشریفاتی برای آغاز ریاست جمهوری نیست بلکه یکی از مراسمات اساسی است که در آن مراسم با امضاى حكم ریاست جمهورى توسط رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند یعنی زمانی رأى مردم پس از انتخابات نافذ می‌شود که به تأیید و امضاى رهبر عزیز انقلاب اسلامى برسد و تا وى رأى مردم را تأیید و حكم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى نخواهد داشت.

وی، در خصوص معنای تنفیذ یادآورشد: معنای این تنفیذ و تأیید این است که رئیس جمهور در مدت چهارساله، كلیه مواضع و جهت‏‌گیرى‏‌ها و برنامه‌های خود و دولت را باید با محوریت منویات و هدایت‌هاى راهبردى رهبر فرزانه انقلاب که همان آموزه‌های دینی است تنظیم نماید و طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشرؤیت دارد كه در مسیر اسلام و ارزش‌هاى انقلاب قرار داشته باشد و در غیر این صورت تنفیذ برداشته می‌شود.   

سخنان رهبر انقلاب نقشه راه مجلس باشد

حجت‌الاسلام سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در روزهای آتی وقتی رئیس جمهور اعضای کابینه خود را معرفی کند، آزمونی برای مجلس و دولت در راستای عمل به منویات رهبری است.

وی افزود: انتظارتی که از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس وجود دارد این است تعلقات سیاسی را کنار بگذارد و منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم بدارند و در مسیر همراهی دو قوّه قدم بردارند.

سوری اظهار کرد: در حال حاضر مجلس و دولت از دو جناح سیاسی متفاوت هستند اگر بر ادامه منازعه سیاسی باشد، چالش‌ها بیشتر خواهد شد و مسائل کشور قفل می‌شود که تجربه تلخ آن را در گذشته داشته‌ایم.

امام جمعه فرمهین گفت: دعوت به همدلی و تعامل دولت و مجلس بر اساس شاخصه‌های رهبری تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور افرادی که در قامت وزارت هستند برای کابینه خود معرفی کند و انتظار تعامل از مجلس را بر این اساس داشته باشد.

سوری افزود: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی امانت است که باید به اهل آن سپرده شود. رئیس جمهور منتخب باید معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد و همین معیار را هم در انتخاب وزراء و کابینه مدنظر بگیرد.

نماز جمعه قرارگاه ایمان و اخلاق است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در قرآن کریم چند چیز برای مردم از همه چیز بهتر و به‌عنوان خیر و صلاح مردم دانسته شده است، اولین مورد توحید است، و به ترتیب امامت و ولایت و جهاد در راه خدا و نماز جمعه است. 

امام جمعه کمیجان گفت: دومین مورد امام و ولایت است که با عنوان عهد و میثاقی با خداوند و سوم مورد در مورد جهاد در راه خدا با جان و مال آمده است که از همه چیز برای مردم بهتر است.

وی تصریح کرد: چهارمین مورد نماز جمعه است که از این جهت برای ما بهتر است که شامل همان موارد قبل می شود که هم توحید و هم مشروعیت نماز جمعه به سمت امامت و ولایت است و هم جهاد در آن وجود دارد. 

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) عواقب بی‌اهمیتی به نماز جمعه در جامعه را، بی‌نظمی در جامعه عنوان می‌کند که هیچ کار با برکتی برای آنها صورت نمی‌گیرد.

نمازجمعه یک قرارگاه فرهنگی است

حجت‌الاسلام صفاهانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: زندگی ما باید بر اساس تقوا و خدامحوری باشد و همه سعی کنیم در مسیر رضایت الهی گام برداریم.  

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ۵ مرداد گفت: ۵ مرداد سالروز تاسیس اولین اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) برگزار شد.  

وی گفت: اهمیت اقامه نمازجمعه در قرآن و روایت بسیار ارزشمند است ومهمترین پیام سوره جمعه درباره اقامه نماز جمعه است.  

صفاهانی تصریح کرد: خداوند مردم را در سوره جمعه به نمازجمعه دعوت می‌کند و وقتی اهل ایمان صدای اذان را شنیدند باید کسب و کار را رها کرده و به سوی نماز جمعه بشتابند.  

صفاهانی گفت: پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت نمازجمعه می‌فرمایند: مسلمانان در روز جمعه مانند حاجی در لباس احرام هستند، هنگامی که نماز جمعه را می‌خوانند حجشان به اتمام می‌رسد.

خطیب جمعه خنداب افزود: نماز جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و پل ارتباطی بین مردم و ولی فقیه زمان و مسئولین است.

وی در ادامه بیان کرد: نمازجمعه سنگر دفاع از دین، اسلام و قرآن در مقابل تهاجمات همه‌جانبه دشمنان است و یک قرارگاه فرهنگی است که نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: در قیامت نزدیکی مردم به خداوند به تعداد دفعاتی است که در نماز جمعه شرکت می‌کنند در قیامت فاصله او با خداوند کمتر می‌شود.

صفاهانی در پایان از مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی سایت شهدای هسته‌ای خنداب، فرماندار، خیرین، مردم ولایتمدار خنداب جهت تکمیل ساخت مصلای امام‌حسین(ع) تقدیر کرد و گفت: کمک به ساخت مصلی باقیات‌صالحات است، امیدواریم مانند گذشته همه پای کار باشند و هرآنچه در توان دارند جهت تکمیل و ساخت مصلی مساعدت نمایند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار