رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-11 08:19 شماره خبر : 3023 https://diyareaftab.ir/short/Vvdrg 0
دبیر راهبری مساجد استان مرکزی:

دبیر راهبری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه مساجد محل تربیت انسان‌های بزرگ و مدافع است، گفت: مسجد به عنوان مادر انقلاب و ستاد اسلام است.

محسن خلجی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگی مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام(ره) در بیاناتشان فرمودند، «مسجد یک سنگر است»، لذا با تبعیت از امام راحل باید مساجد را رونق و فعالیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی را فعال و جوانان را با محوریت مسجد مشارکت و توسعه داد.

وی بیان کرد: مساجد جایگاه جوانان و فعالیت‌ها و اقدامات صحیح انقلاب اسلامی است، لذا در خصوص جبهه جنگ نرم در بعضی از مساجد کم رنگ و حتی بی‌رنگ و بی‌تفاوت است، بیشتر مساجد مثل یک اتوبوس عمل می‌کنند تعدادی صندلی‌نشین مسن در مساجد برای امر واجبات به مسجد می‌آیند و بعد از فریضه نماز درب مساجد تا وقت نماز بعدی بسته و بی‌فعالیت می‌شود.

دبیر راهبری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه مسجد محل تربیت انسان بزرگ و مدافع است، ادامه داد: مسجد به عنوان مادر انقلاب و ستاد اسلام است.

وی حضور جوانان در صحنه‌ها را از شاخص‌های انقلاب اسلامی یاد کرد که این در صحنه بودن از مساجد موج می‌زند، افزود: در ۸سال دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی تا به امروز تربیت یافتگان تمانآ در مسجدها تربیت شده‌اند.

خلجی اظهار کرد: کودکان و جوانانی که در مساجد پرورش یافته‌اند می‌شوند مثل سردار دلها شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید مقنیه و دیگر شهیدان که به عرفان دین ناب محمدی رسیدند و جان خود را در کف دست گرفتند و با دشمنان انقلاب جنگیدند و مجاهدانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب همیشه در همه مسیر به دنبال گمراهی مسلمانان‌اند تصریح کرد: دشمن در روبه‌روی هر مسجدی یک مسجد علیه اسلام بنا کرده است، که دانش‌آموختگان این مساجد داعش و دشمنان انقلاب اسلامی در سر تا سر جهان برای ناامنی و دین‌گریزی مسلمین تعلیم یافته‌اند.

دبیر راهبری مساجد استان مرکزی عنوان کرد: امنیت ملی مدیون مساجد و پایگاهای معنوی، فرهنگی، سیاسی بسیج می‌باشد، لذا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند رونق بخشیدن به مساجد و آبادانی مساجد جزء واجبات است.

خلجی بیان کرد: مردم باید مساجد را که به‌عنوان سنگر انقلاب هستند، را قوی کنند، لذا مساجد محل رجوع و خدمت‌رسانی به مردم است، اگر مساجدها مردمی شوند، آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، عدم تربیت‌پذیری حل خواهد شد.

وی در خصوص مسئولیت مسئولین در ترویج و توسعه فرهنگ به جوانان اظهار کرد: مسئولین باید با تفکر در بحث گرایش جوانان در برگزاری فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مساجد راه حل مناسبی بیندیشند، لذا مساجد امن‌ترین جایگاه برای پرورش فکری یک نوجوان است.

دبیر راهبری مساجد استان مرکزی بیان کرد: مساجد نباید صرفآ جایگاه عبادت باشد، با کمی سلیقه می‌توان مساجد را جایگاه اصلی قرارهای جوانان مذهبی در بحث انقلابی پرورش داد.


اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار