رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-20 08:19 شماره خبر : 2627 https://diyareaftab.ir/short/Ng5nR 0
دیار آفتاب گزارش می‌دهد؛

اخلاص، شجاعت، شهادت‌طلبی، ارادت به اهل‌بیت(ع)، ولایت‌مداری، معنویت، نبوغ نظامی، نظم و انضباط و مردمی بودن از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به همراه ابومهدی‌المهندس، معاون حشدالشعبی عراق در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به‌دست نیروهای آمریکایی در بغداد ترور شد و به شهادت رسید.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مخلص‌ترین فرمانده بود 

وی در جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در سال ۱۳۷۶ از سوی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد که بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است.

انتصاب شهید حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس، هم‌زمان با اوج‌گیری فعالیت طالبان در افغانستان بود و او بارها برای نبرد با طالبان و القاعده در افغانستان حضور پیدا کرده بود.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

سردار دل‌‌ها سردار ملت‌هاست

حضور شهید سلیمانی در افغانستان موفقیت‌آمیز بود، چون وی شخصیتی صمیمی داشت که به ‌راحتی می‌توانست اعتماد طرف مقابل را جلب کند و توانایی فراوانی در زمینه‌سازی برای آتش‌بس و همکاری میان نیروها داشت و پس از تشکیل داعش در عراق و سوریه، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با داعش پرداخت.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

حاج قاسم فرمانده‌ای مقتدر در منطقه بود

دور ساختن تهدید داعش از سامرا، نجف و کربلا، از دستاوردهای او در مبارزه با داعش است. وی، علاوه بر مباحث نظامی، در مسائل فرهنگی نیز فعالیت‌ می‌کرد، به گونه‌ای که بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود و بر طرح‌های توسعه حرم ائمه(ع) نظارت می‌کرد و او همچنین در تسهیل زیارت اربعین و تأمین امنیت زائران آن نقش داشته است.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

ولایتمداری در زندگی سردار شهید اسم سلیمانی موج می‌زد

اخلاص، شجاعت، شهادت‌طلبی، ارادت و تمسک به اهل‌بیت(ع)، ولایت‌مداری، تعبد و معنویت، نبوغ نظامی، نظم و انضباط و مردمی بودن از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است و درجنگ میان اسلام و کفر به مستکبران جهان نشان داد که هویت پوشالی آن‌ها درهم شکستنی است و با مجاهدت، ایثار و مقاومت جانانه می‌توان برابر قدرت‌های ظالم چیره شد و به آ‌ن‌ها درسی داد که درآن نجات محرومان و مظلومان و نابودی ظلم و ستم و استبداد جنایتکاران نهفته است.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی
مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

دشمن از مکتب حاج قاسم هراس دارد

محمد حسن آصفری، نماینده اراک، خنداب، کمیجان درمجلس شورای اسلامی، با بیان پوشالی بودن قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی و اقدام ناجوانمردانه داعش در ترور مردم بی‌گناه، گفت: داعش دست نشانده دشمنان ملت ایران نتوانستند در نبرد رو در رو در مقابل رزمندگان اسلام و مکتب و فرهنگ سردار دلها حاج قاسم سلیمانی قد علم کند و امروز شاهد اوج وقاهت و ناتوانی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل هستیم که با ترور مردم بی‌گناه غیر نظامی در راهپیمایی عاشقان مکتب حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان روی وحشی‌گری خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: با اقدام شهید سلیمانی در جبهه نبرد رزم و میدان جنگ در مقابل داعش به تمام آزادی خواهان دنیا ثابت کرد که مقاومت و کار در راه خدا پیروزی را در بر خواهد داشت، امروز دشمن از مکتب حاج قاسم هم هراس دارد و می‌ترسد و از روی ترس اقدام تروریستی انجام می‌دهند.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

شهادت حاج اسم برای دشمن بیم‌آفرین‌تر است

ابوالقاسم آقازیارتی، فرماندار فراهان، گفت: شهادت حاج‌قاسم از خود حاج قاسم، برای دشمن بیم آفرین‌تر است، دشمن تصور می‌کرد با شهادت سردار جریان مقاومت به‌ایستایی خواهد رسید در حالی که مکتب حاج قاسم تبدیل به یک جریان و گفتمان خواهد شد.

وی افزود: مردم حاج قاسم را نماد مقاومت می‌شناسند و دشمنان کوردل که حتی از زائر سردار هراس دارند، این جنایت را انجام دادند.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

شهادت سردار سلیمانی روی مردم دنیا تأثیرگذار بود

سید مسیح قائم مقامی، دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت استان مرکزی، در رابطه با مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: تا قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت در سطح منطقه فعال بوده و در واقع با استکبار جهانی در حال نبرد بوده است.

وی بیان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی که اتفاق افتاد مردم دنیا متوجه تأثیرگذاری جبهه مقاومت، ایستادگی و پایداری این جبهه شده‌اند و مشاهده می‌کنیم که هر روز به تعداد حامیان جبهه مقاومت افزوده می‌شود و کار را به جایی رسانده است که در نبرد طوفان الاقصی غزه دست خیلی از این عوامل صهیونیستی در خصوص دعوای حقوقی این رژیم با فلسطینی‌ها، برای ما دنیا آشکار شده است.

مردمی بودن ویژگی بارز مکتب شهید سلیمانی

دشمنان اسلام و ایران از سال‌های نخستین انقلاب تا کنون با ملت بزرگ ایران در جنگ بوده‌اند و انجام حوادث تروریستی و ترور شخصیت‌های محبوب و مورد و ثوق مردم از اهداف پلید آن‌ها بوده که قابل پیش‌بینی است اما نمی‌دانند با عملیات تروریستی و شهادت نخبگان و نیروهای جهادی و افراد خدمتگزار، به استحکام و عظمت ایران و ملت همیشه در صحنه افزوده می‌شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار