رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 15:21 شماره خبر : 7035 https://diyareaftab.ir/short/VvQ7X 0
امام جمعه کمیجان:

امام جمعه کمیجان گفت: نماز جمعه یک قرارگاه است قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب» به نقل از «سلام کمیجان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در قرآن کریم چند چیز برای مردم از همه چیز بهتر و به‌عنوان خیر و صلاح مردم دانسته شده است، اولین مورد توحید است، و به ترتیب امامت و ولایت و جهاد در راه خدا و نماز جمعه است. 

امام جمعه کمیجان گفت: دومین مورد امام و ولایت است که با عنوان عهد و میثاقی با خداوند و سوم مورد در مورد جهاد در راه خدا با جان و مال آمده است که از همه چیز برای مردم بهتر است.

وی تصریح کرد: چهارمین مورد نماز جمعه است که از این جهت برای ما بهتر است که شامل همان موارد قبل می شود که هم توحید و هم مشروعیت نماز جمعه به سمت امامت و ولایت است و هم جهاد در آن وجود دارد. 

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) عواقب بی‌اهمیتی به نماز جمعه در جامعه را، بی‌نظمی در جامعه عنوان می‌کند که هیچ کار با برکتی برای آنها صورت نمی‌گیرد. 

وی افزود: به تعبیر آیت‌الله العظمی جوادی آملی، محراب فقط محل عبادت نیست محل حرب است، معنی حرب به زبان عربی، جنگ، است، محراب یعنی محل جنگ، محل جنگ با شیطان است چون در نمازجمعه توحید، امامت، ولایت و جهاد همه هست.

وی با اشاره به  نظر مقام معظم رهبری گفت:  نماز جمعه یک قرارگاه است قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و تعجب نکنید می‌گوییم قرارگاه چون قرارگاه فقط برای جنگ نیست، اینجا هم جنگ فرهنگی و امثال اینها مطرح است.

وی  در پایان با اشاره به مناسبت‌های هفته خاطر‌نشان کرد: یکشنبه  هفتم مردادماه سالروز فرار رجوی و بنی‌صدر از کشور در سال ۱۳۶۰ به فرانسه با وضع فجیع بود یک هشدار و پیام است به همه مردم ایران به عنوان یادآوری نصرت الهی و رسوا شدن دشمنان دین و بر همه مستکبران عالم به عنوان اینکه بدانند بدترین دشمنان ملت ایران که در بالاترین پست‌های اجرایی ایران بودند، با رسوایی و خواری فرار کردند این نتیجه نصرت الهی و حرکت در مسیر اعتلای کلمة الله است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار