رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-22 20:12 شماره خبر : 6740 https://diyareaftab.ir/short/4POgR 0
امام جمعه کمیجان:

امام جمعه کمیجان گفت: عمر مبارک امام حسین علیه السلام ۵۷ سال بوده است و قیام امام حسین علیه‌السلام به تمام معنا درس است و زندگی و قیامشان دارای پیام‌های باارزش و پرمحتوا برای تمام دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در جمع نمازگزاران جمعه شهر کمیجان گفت: در ایام دهه اول و دوم محرم در کنار تعزیه‌داری علاوه بر رعایت حقوق همنوعان خود، به رعایت حرمت همدیگر و رعایت مسائل بهداشت و نظافت اهتمام ویژه داشته باشیم. 

امام جمعه کمیجان گفت: عمر مبارک امام حسین علیه‌السلام ۵۷ سال بوده است و قیام امام حسین علیه‌السلام به تمام معنا درس است، این ما هستیم که به عزاداری امام حسین علیه‌السلام نیازمند هستیم، نه آن بزرگوار، امام حسین علیه‌السلام زندگی و قیامشان دارای پیام‌های باارزش و پرمحتوا برای تمام دنیاست.

وی گفت: هیهات من الذله شعار سیدالشهدا علیه‌السلام بود و امام حسین علیه‌السلام فرمودند ای مردم من کسی نیستم که از مرگ بترسم اگر قرار باشد ذلیلانه زندگی کنم من مرگ را با عزت قبول می‌کنم و به جان می خرم، سیدالشهدا برای اینکه آرمان مقدسش مبارزه با ظلم زنده بماند جانشان را فدا کرده‌اند. 

وی با اشاره به نحوه عزاداری حقیقی گفت: با امام حسین علیه‌السلام عهد ببندیم از سفره‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام چند صفت از او را در زندگی خود جاری و ساری کنیم آن زمان است که می توانیم در صف عاشقان او باشیم.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار