رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-25 22:26 شماره خبر : 8712 https://diyareaftab.ir/short/4X72W 0
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان محلات خبر داد:

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: امسال غرفه میراث‌فرهنگی با نمایش و معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین به صورت اصل و مولاژ در در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور محلات دایر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ مهدی لعل‌بار در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور گفت: امسال غرفه میراث‌فرهنگی با نمایش و معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین به صورت اصل و مولاژ در در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور محلات دایر شده است. 

وی با اشاره به اینکه سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین با نقوش منحصر به فرد خود که برخی از آن‌ها قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال دارند، افزود: این سنگ‌نگاره‌ها نمایانگر تاریخ و هنر کهن منطقه تیمره در استان‌ مرکزی، اصفهان و لرستان هست و سیر زندگی انسان را در طول هزاره‌ها به تصویر می‌کشند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: امسال این نمایشگاه با افزایش ۳۰ درصدی فضای نمایشگاهی به ۱۲۰ هزار مترمربع گسترش یافته است که در این دوره، ۴۰ هزار تُن سنگ کوپ از ۵۰۰ معدن در ۲۲ استان در فضایی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع ارائه شده و به این ترتیب، به عنوان چهارمین نمایشگاه برتر سنگ در جهان شناخته می‌شود.

لعل‌بار عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه سنگ در کشور، دومین نمایشگاه بزرگ از نظر فضای خالص نمایشگاهی و چهارمین نمایشگاه بزرگ سنگ در سطح جهانی شناخته می‌شود که در زمینه عرضه سنگ کوپ در رتبه اول جهان قرار دارد.  

وی اظهار کرد: معدن‌کاران از ۲۲ استان کشور در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده و سفرا، تجار و هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف به بازدید از آن می‌پردازند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات تصریح کرد: در شهرستان محلات، ۷۰ معدن فعال سنگ وجود دارد که ذخیره قطعی مواد معدنی آن‌ها حدود ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.  

لعل‌بار بیان کرد: بیش از ۲ درصد از سنگ‌های ساختمانی و ۸ درصد از سنگ‌های تراورتن جهان در محلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در این منطقه فعالیت دارند که ۱۳ درصد از تولید کشور در این خطه انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار