رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-19 11:21 شماره خبر : 2675 https://diyareaftab.ir/short/Vp9QA 0
مدیرکل دفتر انتخابات استانداری مرکزی خبر داد:

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: امروز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه روز شمار انتخابات، آخرین روز برای شکایت داوطلبینی که صلاحیت آنها تأیید نشده است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ محمدرضا ناظری، امروز در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی، گفت: امروز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه روز شمار انتخابات، آخرین روز برای شکایت داوطلبینی که صلاحیت آنها تأیید نشده است، می‌باشد و شورای نگهبان تا تاریخ ۱۹ بهمن ماه به شکایت‌ها رسیدگی و نتایج را اعلام می‌کند.

وی افزود: از مجموع ۵۲۴ پرونده نامزدهای ثبت‌نام شده که به هیات نظارت استان ارسال شده، ۱۶۳ نامزد رد صلاحیت شدند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ادامه داد: همچنین ۱۵ نامزد واجد احراز شرایط نامزدی تشخیص داده نشدند و ۴۰ نامزد دیگر نیز انصراف داده‌اند که در نهایت تاکنون ۳۰۶ نامزد تأیید شده است.

ناظری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون انتخابات کار رسیدگی به شکایت احتمالی داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات مرکزی نظارت به زودی آغاز می‌شود و افرادی که به تعیین صلاحیت خود اعتراض دارند باید با مراجعه به فرمانداری حوزه انتخابیه مستندات لازم را به مراجع رسیدگی کننده، ارجاع دهند.

وی بیان کرد: اشخاصی که برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند تا قبل از اول اسفندماه به آنها داوطلب اطلاق می‌شود و بعد از این تاریخ عنوان نامزد به آنها اطلاق می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اظهار کرد: تا سوم بهمن‌ماه دستگاه‌ها موظف هستند تمامی امکانات خود از سالن جلسات، سالن‌های سر پوشیده و یا باز خود را برای تبلیغات در اختیار نامزدهای انتخابات قرار دهند.

ناظری در پایان تصریح کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار