رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فداکاری پرستاران در ایام کرونا بی‌نظیر بود گفت: پرستاران و کادر درمان، در دوران کرونا در خط مقدم خدمت به مردم، جان‌فشانی و از خود گذشتگی را به اوج رساندند.

علیرضا نظری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «دیار آفتاب»؛ گفت: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) با صبر و تحمل مصیبت وارد شده نشان داد، هم نقش مادری دارد و در جای پرستاری به‌عنوان پرستار فرزندان و بازماندگان فاجعه که در عاشورا رقم خورد را به خوبی توانستند پرستاری کنند.

وی، در خصوص رنج و مشقت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) در طول عمر خود پرستار پدر، برادران و برخی برادرزادگان بزرگوارشان بودند و در ایام بیماری از آنان مراقبت می‌کردند.

نماینده مردم خمین، در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضرت زینب(س) بعد از حادثه عاشورا علاوه بر انجام رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی، پرستاری برادر زاده بیمار خود، امام سجاد(ع) و بازماندگان و مجروحان کربلا را نیز برعهده داشت و در این راه همه سختی‌ها و ناملایمات را با تمام توان تحمل کرد.

نظری، در خصوص نهضت و انقلاب حسینی در دوران اسارت خاندان آل‌الله به سرپرستی حضرت زینب(س)، بیان کرد: ایشان در کنار پرستاری بازماندگان حادثه کربلا، پرستار نهضت و انقلاب حسینی هم بودند و این مسئولیت به مراتب سخت‌تر و مهم‌تر از پرستاری بیماران بوده است. به همین علت حضرت زینب کبری(س) را نماد یک پرستار واقعی می‌دانند.

وی، با اشاره به اینکه فداکاری پرستاران در ایام کرونا بی‌نظیر بود عنوان کرد: پرستاران در شرایط سخت کشور و شرایط آسان در کنار مردم بودند، مخصوصاً در دو سال شرایط سخت کرونا که به اوج خود رسیده بود، پرستاران و کادر درمان پزشکی در خط مقدم این صحنه جان‌فشانی و از خود گذشتگی را به اوج رساندند.

نماینده مردم خمین، در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روز پرستار در کشور ما با فرهنگ عاشورا رقم خورده و فرهنگ پرستاری که حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در آن شرایط سخت داشتند نشانگر عظمت یک زن واقعی انقلابی را نمایان می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار