رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-20 12:55 شماره خبر : 2703 https://diyareaftab.ir/short/462mM 0
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در جبهه‌های جنگ رزمندگان عاشقان جنگیدند و موفق شدند پیروزی‌های ارزشمندی را هم به دست بیاورند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ سردار محسن کریمی، امروز صبح در اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار، گفت: شهید کاوه نبیری دارای ویژگی‌های خاصی بود از جمله برخورد مناسب این شهید بزرگوار با همه مردم بود، یکی دیگر از خصوصیات شهید نبیری شجاعت مثال زدنی وی بین رزمنده‌های دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: شهید کاوه نبیری در دو ورزش بوکس و شنا از تجربه زیادی برخوردار بود که در جبهه‌های جنگ به رزمندگان آموزش می‌داد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان جنگ نزدیک به ۳۰۰ تانک به خاکریزهای ما حمله کرده بودند که برخی نقاط خاکریز آسیب دیده بود و کمتر کسی در آن لحظه جرأت بلند شدن روی خاکریز و شلیک گلوله آرپی‌جی را داشتند ولی شهید کاوه نبیری در آن لحظه روی خاکریز می‌ایستاد و گلوله‌های آرپی‌جی را به سمت دشمن شلیک می‌کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در عملیات والفجر ۸، آتش دشمن خیلی سنگین بود و شهید زیادی داده بودیم و زمانی که شهید کاوه نبیری صدای ما را پشت بیسیم شنیده بود با این که در آن زمان سمتی نداشتند ولی راهی خط شد و زمانی که وارد منطقه می‌شد باعث دلگرمی رزمندگان بود.

سردار کریمی اظهار کرد: برای انجام هر عملیاتی حدود یک سال برنامه‌ریزی‌های آن طول می‌کشید تا عملیات اجرایی شود به همین دلیل بیشترین عملیات‌ها در زمستان رخ می‌داد.

وی گفت: در عملیات کربلای چهار دشمن اجازه عبور را به ما نداد و تعداد زیادی از رزمندگان در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیدند. شهید کاوه نبیری بسیار آشفته شده بود و مدام به ما می‌گفت حضرت امام خمینی(ره) بابت شکست رزمندگان در این عملیات چی می‌کشند. بعد از ۱۸ شب سردار جعفری همه را جمع کرده بود و اعلام کرد که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «دوباره عملیات را در همان نقطه‌ای که شکست خورده‌ایم، عملیات را انجام دهیم».

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در جبهه‌های جنگ رزمندگان عاشقان جنگیدند و در عملیات کربلای پنج آماده نبرد شدند و آن پیروزی غرور آفرین را به دست آوردند.

وی در پایان به رشادت‌های کاوه نبیری اشاره کرد و گفت: کاوه نبیری در عملیات والفجر ۸ هم به‌سختی مجروح شد. در عملیات کربلای ۱، عصابه‌دست، به منطقه بازگشت. در عملیات کربلای ۵، درحالی‌که فقط سه روز از آغاز نبرد می‌گذشت (۲۱ دی‌ماه ۱۳۶۵) و صحنه نبرد به‌شدت ملتهب بود، به آرزویش رسید، آسمانی شد و به شهادت رسید.

شهید کاوه نبیری متولد یک فروردین ۱۳۴۰ در شهر تهران است که در تاریخ ۲۰ دی ماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

مزار شهید بزرگوار در قطعه ۱۰ ردیف هفت گلزار شهدای اراک است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار