رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-08 11:12 شماره خبر : 443 https://diyareaftab.ir/short/4QPxN 0
فرمانده سپاه روح‌الله مطرح کرد:

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: خودکفایی که در حوزه صنایع دفاعی حاصل شده است، با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه این ملت بوده است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ محسن کریمی، امروز در جمع کارکنان منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع‌مقدس، گفت: امروزه پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف به همت جوانان این مرز و بوم حاصل شده است.
وی، دررابطه با خودکفایی در صنایع مختلف، افزود: خودکفایی که در حوزه صنایع دفاعی حاصل شده است با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه این ملت بوده است که نشان از باور «ما می‌توانیم» دارد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، با اشاره به وابستگی کشور در بخش‌های مختلف در قبل از انقلاب اسلامی به بیگانگان، بیان کرد: در عرصه پزشکی و درمانی تا پیش از انقلاب اسلامی به بیگانگان وابسته بودیم، ولی امروز در حوزه توریسم درمانی جزوه رتبه‌های برتر دنیا هستیم و در عرصه صنعت نیز صنایع کوچک و بزرگی بسیاری در کشور آغاز به کار کرده‌اند.
کریمی، با بیان اینکه بیش از ۶۷ درصد جمعیت کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی در روستا و فقر مطلق زندگی می‌کردند، گفت: با وجود فشارها و تحریم‌هایی که طی این چهل و چهار سال داشته‌ایم در عرصه‌های فرهنگی، علمی، امنیتی و… پیشرفت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم.
وی، با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ۳۶ کشور رژیم بعث عراق را همراهی کردند، افزود: صدام در تمام زمینه‌های نظامی تحت حمایت گسترده شرق و غرب قرار داشت در حالیکه کشور حتی در واردات جزئی‌ترین ابزارها، مانند سیم‌خاردار با مشکلات عدیده و جدی مواجه بوده است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن علیه ملت ایران، بیان کرد: از دهه ۷۰ دشمن با تمرکز بر چنگ نرم و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید برای رسیدن به اهداف بهره گرفته است و حتی تحریم‌های اقتصادی نیز پیچیده‌تر شده است.
کریمی، با توجه به ترور دانشمندان و نخبگان کشور، گفت: به دلیل نفوذ در عرصه‌های مختلف طی این سال‌ها مرتب درگیر جنگ اطلاعاتی بودیم، با تشکیل گروه تروریستی داعش سعی بر ازبین بردن امنیت منطقه را داشتند تا به هدف خود دست پیدا کنند.

وی، در خصوص خصومت‌های مغرضانه دشمن، عنوان کرد: دشمن در راستای خصومت‌های مغرضانه خود با تمام امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری، تلاش فراوانی دارد که یک جنگ شناختی نابرابر در بستر فضای مجازی و رسانه‌ای به‌وجود آورده است که به دنبال ایجاد شبهه، اختلاف‌افکنی، وارونه کردن ارزش‌ها و… است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در پایان تصریح کرد: امروز پس از چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه سخت و نرم، کشورها وارد پنجمین مرحله جنگ سلطه با عنوان «جنگ شناختی» شده‌اند، لذا فرهنگ‌سازی و هوشیاری در این فضا می‌تواند، توطئه‌های دشمن را خثنی کند.

انتهای پیام/

خودکفایی صنایع دفاعی در سایه تحریم‌های اقتصادی
خودکفایی صنایع دفاعی در سایه تحریم‌های اقتصادی
خودکفایی صنایع دفاعی در سایه تحریم‌های اقتصادی
خودکفایی صنایع دفاعی در سایه تحریم‌های اقتصادی
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار