رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-25 04:03 شماره خبر : 8811 https://diyareaftab.ir/short/4PJ0R 0
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: برای حیات و تامین نیازهای کشور بعضی از خدمات و کالاهای اساسی مردم نیاز به صادرات است، لذا قسمت اعظم نیازهای کشور از صادرات غیر نفتی تامین می‌شود.


نادرقلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص اهمیت و توسعه صادرات در کشور گفت: برای حیات و تامین نیازهای کشور بعضی از خدمات و کالاهای اساسی مردم نیاز به صادرات است، لذا با سیاست‌های که دولت‌های مختلف در دستور کار قرار داده‌اند قسمت اعظم نیازهای کشور از صادرات غیر نفتی تامین می‌شود.

وی در خصوص صادرات غیر نفتی و ارزآوری برای کشور بیان کرد: در سده گذشته عمده ارز صادراتی کشور از تولید فرش بوده است، لذا قبل از فروش نفت، فرش صادرات اصلی کشور بوده که هم اصالت و تاریخ دیرینه کشور را به خریداران این صنعت می‌دهد و هم ارزآوری صادراتی برای کشور را دارد.  

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر صادرات محصولات غیر نفتی خدمات فنی، مهندسی و نرم افزاری را رونق دادیم تا ارزآوری صادراتی انجام شود، لذا فکر، اندیشه، فن‌آوری و هنر ایرانی را صادرات غیر نفتی می‌دانیم.

ابراهیمی افزود: نیاز هست موانع مربوط به صادرات و شرایط برگشت ارز کشور را با برنامه‌ریزی اساسی تنظیم شود تا علاوه بر صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه در منطقه به سراسر جهان صادرات داشته باشیم، لذا دولت توانسته با اعطای تسهیلات به تولید کنندگان و حمایت همه‌جانبه کمک به تولید داخلی کشور و ارزآوری داشته باشد.

وی تصریح کرد: افزایش بیش از پیش صادرات غیر نفتی یعنی افزایش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا برای نیروی کار که همان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است و در نتیجه با افزایش صادرات غیر نفتی می‌توان به راحتی معضل بیکاری و حتی تورم را در سطح جامعه ریشه کن کرد.  

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار