رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-26 13:01 شماره خبر : 186 https://diyareaftab.ir/short/4yjGe 0
مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در راستای حذف مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند، چهار میلیون مترمکعب گاز به این نیروگاه اختصاص داده شد.

یوسف یوسفی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص اعتبارات اداره حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی گفت: با اختصاص اعتبار ویژه ۴۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم به اداره حفاظت محیط‌ زیست استان در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی، عملکردهای خوبی صورت گرفته است که از این اعتبار، یک سوم آن در سال گذشته به این اداره اختصاص پیدا کرده است.
وی بیان کرد: احداث چند ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان از جمله اراک، شازند، ساوه و دلیجان که از محل اعتبارات ریاست جمهوری انجام شد، راه‌اندازی ساختمان اداری شهرستان فرمهین، هوشمند سازی مناطق و رصد آن با دوربین، حفر شش کانال در اطراف مناطق حفاظت شده، تأمین آب شرب دام‌ها و بازسازی آبشخورها در مناطق حفاظت شده و همچنین کشف سلاح غیرمجاز، ادوات شکار، برخورد با ۱۴ مورد تصرف، کشف پنج لاشه از حیات‌وحش از دیگر اقدامات شاخص این حوزه است.
مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های زیاد مأمورین و کارکنان این اداره، باز هم شاهد کمبود نیرو و امکانات در اداره حفاظت محیط‌زیست استان هستیم که یک مشکل اساسی و حائز اهمیت است.
یوسفی با بیان کاهش ۲۵ روزه هوای ناسالم در استان مرکزی، عنوان کرد: عمدتاً در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد هوا نسبت به ماه‌های دیگر سال پاک‌تر است اما در تیرماه و مردادماه آلودگی بیشتری وجود دارد که در این راستا طرح مقابله با گرد و غبار از سوی محیط‌زیست پیگیری شد و به تصویب شورا اسلامی اراک رسید.
وی با بیان اینکه جلسات مدیریتی پسماندهای استان پیگیری شد و شهرداری‌های استان موظف هستند اقداماتی را در این زمینه انجام دهند، افزود: حدود ۶۰ درصد پسماندهای شهری و خانگی، قابل بازیافت‌اند که می‌تواند وارد چرخه علوفه دام شود اما با عدم بازیافت، این پسماندها خیس و دفن شده و به شیرابه که تهدید جدی برای محیط‌زیست است تبدیل می‌شود.
مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مازوت سوزی در نیروگاه، گفت: مازوت سوزی همیشه به عنوان یکی از دغدغه‌های محیط‌زیست است که در این راستا جلساتی برگزار و در کارگروه کاهش آلودگی هوا مصوب شد که نیروگاه حرارتی شازند، اورهال سالانه را در نیمه دوم سال و در زمان مازوت سوزی انجام دهد و همچنین توسعه توان استفاده از گاز بیشتر به وسیله ایستگاه تقویت فشار مورد پیگیری قرار گرفته، که بنا بر این شد چهار میلیون مترمکعب گاز به این نیروگاه حرارتی شازند اختصاص پیدا کند که امسال مازوت سوزی نداشته باشد.
یوسفی تأکید کرد: حذف مازوت‌سوزی در دستور کار دولت قرار دارد و تأکید دولت بر این است که سه استان مرکزی، البرز و اصفهان به جهت اثراتی که مازوت سوزی در اکوسیستم دارد، مازوت سوزی نداشته باشند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار