رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 06:43 شماره خبر : 5019 https://diyareaftab.ir/short/NBdP1 0
معلم نمونه استان مرکزی:

معلم نمونه استان مرکزی گفت: رتبه‌بندی معلمان و اساتید بسیار کار بزرگی بود.

عمران دانش‌نژاد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص روز و بزرگداشت معلم گفت: مقام معظم رهبری در خصوص بحث معلم فرمودند اگر به عالم و جایگاه علم احترام گذاشته شود در حقیقت به علم احترام گذاشته شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در جامعه کنونی خیلی اتفاقات دیگری رخ می‌دهد لذا جایگاه عالمان و جایگاه علم خیلی کم شده و نیاز به برگشت این جایگاه است، لذا اگر قراره باشد جامعه پویا و فعال و عالم داشته باشیم باید به معلمان احترام بگذاریم و جایگاه معلم را به خودش برگردانیم.

این معلم فعال در عرصه آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش‌آموزی که نیمی از روز را در اختیار معلم و مدرسه است از نظر فرهنگی، تربیت و اجتماعی زیر دست معلم پرورش می‌بیند، لذا در جامعه به عنوان مدیر، مدیر ارشد، مدیر میانی، نیروی کار گرفته بشود و در بخش‌های خدماتی و چه در بخش‌های مدیریتی نیرو باید آموزش‌های اولیه شهروندی و آموزش‌های کاری را در مدرسه یاد بگیرد.

دانش‌نژاد تصریح کرد: زمانی آموزش درست اتفاق می‌افتد که جایگاه معلم برای دانش‌آموزان ما تبیین شده باشد و دانش‌آموز بداند که ملزم به احترام گذاشتن است، لذا به مهمترین کاری که جامعه ما می‌تواند انجام دهد و در جهت پیشبرد اهداف انسانی و جامعه اسلامی را در بر بگیرد.

وی با اشاره به حمایت‌های که در سال‌های اخیر از فرهنگیان صورت گرفته اظهار کرد: ایجاد رتبه‌بندی معلمان و اساتید بسیار کار بزرگی بود لذا چندین سال عقب افتاد بود، مدیران ارشد جهادی به الحمدالله این کار را انجام دادند، در این رتبه‌بندی باعث شد که از لحاظ معیشت خیلی کمک همکاران باشه هرچند جای کار و جای چکش کاری دارد.

معلم نمونه استان مرکزی افزود: در بحث کارهای پشتیبانی و تعاونی هم ان‌شاءالله اگر اقداماتی انجام شود همکاران از جهت خرید و از جهت بحث معیشتی دغدغه کمتری خواهند داشت.

دانش نژاد در خصوص ویژگی‌های معلم بیان کرد: معلم نمونه از نظر بنده به عنوان یک مرشد و پیر حساب می‌شود کسی که می‌تواند آموزه‌های علمی را همراه با آموزه‌های تربیتی به شاگرد خودش انتقال دهد اگر معلم ما توانست آموزش‌های علمیش را با آموزش‌های تربیتی که خود معلم در حین آموزگار شدنش دیده است را تلفیق کند و آن جایگاه انسانی را به دانش‌آموزان ما گوشزد کند قطعاً معلم خوب و فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار