رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 14:13 شماره خبر : 8097 https://diyareaftab.ir/short/NDbRm 0
امام جمعه موقت فرمهین:

امام جمعه موقت فرمهین گفت: انفجار‌های لبنان به‌واقع یک جنایت جنگی است که اسرائیل مرتکب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام بشیری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس صحنه رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی افزود: جنگ تحمیلی دانشگاه تربیت عرفا و انسان‌هایی است که در سن پایین به مقام والایی رسیدند، وقتی حالات این شهدا را مطالعه می‌کنیم به این شهدا غبطه می‌خوریم.

بشیری اظهار کرد: جنگ تحمیلی با رهبری و مکتب حضرت امام (ره) با دل‌های شهدا کاری کرد که این رزمندگان هر روز با امام زمان خود ارتباط داشتند.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: این شهدا به مرتبه‌ای از معنویت دست یافتند که محل شهادت، نحوه شهادت و محل مزار خود خبر داشتند، آنچه عرفا در سن ۹۰ سالگی به آن دست می‌یابند، شهدای ما در سن نوجوانی به آن رسیدند.

وی گفت: ما با حق‌طلبی و نگاه عارفانه و الهی در جنگ تحمیلی پیروز شدیم، در هشت سال جنگ تحمیلی ارقام مادی، تجهیزات، نیروی انسانی، بودجه و پول و وضعیت کشور ما با طرف مقابل قابل مقایسه نبود.

بشیری اظهار کرد: تمام کشورهای دنیا با تجهیزات، نیروی انسانی از صدام حمایت می‌کردند اما ایران در دورانی که دو سال بیشتر از پیروزی انقلاب نگذشته بود در برابر این‌ قدرت‌ها ایستادگی کرد.

امام جمعه فرمهین گفت: در خصوص جنگی که امروز بین اسرائیل و جبهه غرب، جبهه حق و باطل، جبهه مقاومت و اسرائیل اتفاق افتاده و روز به روز هم حساس‌تر می‌شود.

وی افزود: جریان مقاومت امروز در بالاترین سطح قدرت در طول حیات خود است و اسرائیل در باتلاق گرفتار شده و برای خلاصی از این بحران خود را به آب و آتش می‌زند.

بشیری اظهار کرد: رژیم منحوس اسرائیل دست به هر جنایتی خواهد زد تا از این مخمصه نجات پیدا کند.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: انفجار‌های لبنان به واقع یک جنایت جنگی است که اسرائیل مرتکب شده است.

وی افزود: رژیم منحوس اسرائیل به کمک آمریکا دست به جنایت‌های مختلفی زدند و عده‌ی مردم بیگناه شهید و مجروح شدند.

بشیری اظهار کرد: جنگ جبهه مقاومت و اسرائیل قطعاً از این هم گسترده‌تر خواهد شد، این جنگ به اینجا ختم نمی‌شود، رژیم غاصب صهیونیست می‌خواهد پای کشورهای دیگر را به این جنگ بکشاند.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: صهیونیست برای بقای خود می‌خواد جنگ را گسترش دهد. امروز روز به روز با اتحاد و کار تشکیلاتی وضعیت محور مقاومت بهتر خواهد شد و با یاری خداوند متعال جبهه حق بر باطل به پیروزی خواهد رسید.

 وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش در کشور ما یکی از نهادهای مهم و مقدس است، در راستای کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، دانشجویان و همه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند، موفق و موید باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار