رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 13:05 شماره خبر : 8137 https://diyareaftab.ir/short/VWRA3 0
کارشناس مسائل بین‌الملل:

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حوادث اخیری که در لبنان اتفاق افتاد در واقع یک اقدام تروریستی و نشان از حقارت رژیم صهیونیستی دارد.

محمدجواد یاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص اقدام تروریستی که از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان اتفاق افتاد؛ گفت: حوادث اخیری که در لبنان اتفاق افتاد در واقع یک اقدام تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی بود برای جبران حقارتی که سال گذشته توسط فلسطینی‌ها رقم خورده بو، شکل گرفت.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: رژیم صهیونیستی از یک طرف ادعا می‌کرد که قدرت‌مندترین ارتش منطقه است و جزو چند ارتش برتر جهان از نظر نظامی و امنیتی و تجهیزاتی است و امروز در برابر یک گروه نظامی که از نظر تجهیزاتی خیلی قوی نیست به نام حماس و حزب‌الله یک سال در حال جنگ است و به هیچ‌کدام از اهدافش نرسیده است و نتوانسته است اسیران خود را آزاد کنند و نتوانسته است آن خفتی را که دریافت کرده است جبران کند.

وی در ادامه گفت: جبهه‌ی شمال فلسطین اشغالی تقریباً خالی از سکنه شده یهودیانی که در آن‌جا ساکن بودند از ترس عملیات حزب‌الله از آن منطقه خارج شدند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از نخبگان و سرمایه‌گذاران از سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند و این روند ادامه دارد و این یک چالش بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواست با این اقدام حزب‌الله را مرعوب کند که از فشار در شمال فلسطین دست بردارد و از طرفی از لحاظ امنیتی ضربه‌ای به حزب‌الله زده باشد و آن‌ها را غافل‌گیر و مرعوب کند و از طرفی هم مردم لبنان که از احزاب و گروه‌های مختلفی تشکیل شده است رودرروی حزب‌الله قرار بدهند ولی آن‌چه که اتفاق افتاد برعکس بود.

وی بیان کرد: از طرفی هم رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری کلانی برای اختلاف بین اقلیت‌های مذهبی و جریان‌های سیاسی که در لبنان حضور دارند با شیعیان به‌ویژه حزب‌الله ایجاد کنند که به نتیجه نرسید و تمام این ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات از بین رفت و همان‌طور که دیدیم مسیحیان و اهل‌سنت هم در بیمارستان برای اهدا خون حضور داشتند و در لبنان منجر به وحدت بی‌نظیری شد که این دستاورد عظیمی است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی از طرف مجامع جهانی محکوم شدند و ۲۴ کشور علیه رژیم صهیونیستی بیانیه صادر کردند و این مشروعیت‌زدایی از رژیم صهیونیستی گام بسیار بزرگی برای نابودی آن‌ها است. 

یاری اظهار کرد: یک حکومت یک سیستم نظامی سیاسی اگر مشروعیت خود را از دست بدهد مهم‌ترین پایه‌ی دوام خود را از دست داده است این روند درباره‌ی رژیم صهیونیستی به‌شدت در حال شکل‌گیری است.

وی در خصوص تنبیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: واکنش‌های سنگینی که حرب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی و سایر اعضا محور مقاومت در جواب این اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی که یک اقدام تروریستی کامل حتی علیه مردم عادی بود انجام خواهد شد تنبیه اساسی خواهد بود.

یاری در خصوص همدلی با مردم لبنان بیان کرد: مردم ایران و لبنان و سایر اعضای مقاومت یک پیوند عاطفی، مذهبی و دینی از گذشته دارند به‌ویژه وجود شخصیت شجاع و قابل احترامی همچون سید حسن نصرالله که ما به‌شدت به او علاقه داریم است. طبیعتاً ایرانی‌ها بایستی در عرصه رسانه و فضای مجازی با تولید محتواهای متنوع این همدلی را بروز دهند و همچنین اقداماتی چون راهپیمایی بعد از نماز جمعه و نیز ارسال زخمی‌ها برای درمان به ایران ادامه پیدا کند تا باعث دلگرمی هر چه بیشتر مردم لبنان از مهم‌ترین ضلع مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار