رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-30 14:50 شماره خبر : 6938 https://diyareaftab.ir/short/4Lrmw 0
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای، هوای شهرهای اراک و شازند صبح امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امروز سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای فعال در کلانشهر اراک عدد ۱۵۲ را نشان داد که بیانگر وضعیت مرز نارنجی به قرمز و ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

هوای اراک و شازند در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اطلاعات دریافت شده از سامانه پایش کیفی هوای محیط زیست استان مرکزی، میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۲:۰۰ امروز شنبه ۳۰ تیرماه به عدد ۱۵۲ رسید، که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص‌ها در ایستگاه بلوار حافظیه، خیابان قائم مقام فراهانی و خیابان میرزای شیرازی شهر اراک در این ساعت به ترتیب بر روی عدد ۱۶۰، ۱۵۶ و ۱۵۱ قرار دارند که بیانگر شرایط ناسالم کیفیت هوای اراک برای گروه‌های حساس در روز جاری است.

همچنین در ساعت ۱۲:۰۰ امروز کیفیت هوای شازند نیز با شاخص آلایندگی ۱۷۱ در وضعیت قرمز و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. ضمن اینکه هوای ساوه با شاخص آلایندگی ۹۳ و هوای دلیجان نیز با شالخص آلایندگی ۶۲ در وضعیت قابل قبول قرار گرفته است.

خوراکی‌هایی که دارای ویتامین E هستند

ویتامین E یکی از بهترین مواد برای مقابله با آلودگی هوا محسوب می‌شود. این خوراکی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان مناسب هستند. آنتی‌اکسیدان مانند یک پاک‌کننده قوی، سموم موجود در بدن را پاکسازی می‌کند.

این ویتامین از گلبول‌های قرمز در برابر آلاینده‌ها محافظ می‌کند. ویتامین E را می‌توان در خوراکی‌های مختلفی از جمله گردو، زیتون، بادام، جگر، بسیاری از سبزیجات و… پیدا کرد.

خوراکی‌هایی که دارای ویتامین C و A هستند

ویتامین c و a نیز نقش بسیار مؤثری در محافظ از بدن در برابر آلودگی‌ها دارند. هویج، سیب‌زمینی، کره و روغن مارگارین بهترین منابع ویتامین آ محسوب می‌شوند. از طرفی انواع میوه‌ها مثل پرتقال، گریپ‌فروت، انبه، توت‌فرنگی و… نیز منابع جذب ویتامین C هستند.

شیر و لبنیات

بدن همچنان که به مبارزه با آلودگی هوا و سموم آن مشغول است، به احیای اکسیژن ازدست‌رفته هم نیاز دارد. مصرف یک لیوان شیر یا یک‌کاسه ماست در روزهایی که در معرض آلودگی قرار دارید، بسیار توصیه می‌شود. این مواد باعث تولید اکسیژن بیشتر در خون می‌شوند.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات هر چه باشند، برای مبارزه با آلودگی‌های محیطی بسیار مفید هستند. میوه‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارند. همچنین توانایی سم‌زدایی بسیار خوبی دارند. در طول روز، یک الی دو عدد سیب، پرتقال بخورید. همراه با غذا از سبزیجات مختلف و کاهو بهره‌مند شوید.  

اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا
اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا
اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا
اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا
اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا
اراک و شازند در محاصره آلودگی هوا

پیش‌بینی تشدید جریانات شرقی و افزایش سرعت باد

بررسی‌ها حاکی از تشدید جریانات شرقی و افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های کویر مرکزی کشور و مناطقی از استان می‌باشد که موجب تشدید پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان و همچنین احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان به‌ویژه مناطق حاشیه تالاب میقان می‌باشد و این شرایط تا فردا شنبه تداوم خواهد یافت.  

بر این اساس طی این مدت این پدیده موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در اغلب مناطق استان خواهد شد. به‌جز این تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری و غبار آلود در برخی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ روز و سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار