رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-24 20:21 شماره خبر : 175 https://diyareaftab.ir/short/4xlk4 0
امام‌جمعه ساوه:

خطیب جمعه ساوه گفت: آمریکا همچنان به عنوان دشمن اصلی، جدی، واقعی و صهیونیسم بین‌المللی است.

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، گفت: آمریکای خبیث به دنبال عملی‌کردن طرح هفت‌گانه در زمینه‌های تحریم‌ها، بلکه تجزیه ایران است، آنها ایران آباد را نمی‌خواهند، آن‌ها می‌خواهند ایران را قطعه قطعه کنند، و در این راستا واشنگتن طرح‌های متعددی را برای بحران سازی ایران با ایجاد انواع بهانه‌ها تدبیر نموده است.

وی افزود: دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، بحران سازی جنسیتی، با ادعای حمایت از زنان ایرانی از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

خطیب جمعه ساوه گفت: احداث ایستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موساد در شمال عراق و در جمهوری آذربایجان با هدف پایش و خرابکاری، ایجاد جنگ قومی و مذهبی در افغانستان و جلوگیری از تشکیل وحدت ملی، با فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها و انواع برنامه‌ها و تقویت گروهک‌های تروریستی از جمله کارهایی است که آمریکا انجام می‌دهد تا ایران نباشد ولی با هوشیاری مردم عزیز و با هوشیاری سربازان گمنام امام‌زمان، اطلاعات سپاه، بسیج و فراجا و نقشه دشمن را نقش بر آب خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی تأکید کرد: با اتخاذ مواضع بصیرانه مردم عزیز و هوشیاری همه مسئولین این بار نیز دشمن در خواب‌های آشفته خود پنبه‌دانه خواهد دید.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به دو نکته تأکید کرد: نکته اول اینکه هر کجا غفلت بوده است دشمن پیروز شده است و دوم اینکه هر کجا ناسپاسی به نعمات الهی داشتیم، دشمن خوشحال شده است، زیرا دشمن به دنبال این موضوع است که جامعه‌ای پویا و امن و رو به رشد نداشته باشیم، ولی اگر مدیران جامعه با دانش، تعهد و تخصص، خود را خادم ملت بدانند و خائن نباشند، همچنین غفلت نداشته باشند، سعی بر رصد توطئه‌های دشمنان داشته باشند، مجاری نفوذ بدخواهان را ببندند و بر سرمایه‌های اجتماعی به ویژه اطمینان و اعتماد مردم بیفزایند می‌توانیم بر توطئه‌های دشمنان مانند گذشته پیروز شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا همچنان به عنوان دشمن اصلی، جدی، واقعی و صهیونیسم بین‌المللی است و ما هیچ لحظه‌ای غفلت نکرده و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فراموش نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به پندهای گوهربار نهج البلاغه گفت: باید با تاسی به نهج‌البلاغه عامل‌های غفلت ازجمله، دست‌کم گرفتن دشمن، خوش‌بینی و خوش‌خیالی در برابر دشمنان، اعتماد به دشمن، بی‌مسئولیتی و بی‌تعهدی و سهل‌انگاری و بی‌برنامگی را بشناسیم.

وی افزود: دشمن را کوچک نشمارید اگر چه دشمن کوچک، خوار و نادان است، اما ممکن است او کاری کند که مصیبت‌هایی را بوجود آورد که این موضوع باید با هوشیاری رفع گردد.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار