رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-01 00:05 شماره خبر : 2862 https://diyareaftab.ir/short/4x97d 0
وصیت‌نامه شهید «سید فخرالدین حسینی»؛

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «سید فخرالدین حسینی» آمده است: آماده جهاد در راه خدا باشید که دیگر احتیاج به این نباشد که امام (قدس سره شریف) این مرد بزرگ بخواهد حکم جهاد با کفار را بدهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ شهید والامقام سید فخرالدین حسینی در سی‌ام فروردین‌ماه سال ۱۳۴۰ در تهران و در خانواده‌ای عاشق اهل بیت (علیهم السلام) و دوست‌دار روحانیت، دیده به جهان هستی گشود، تحصیلات متوسطه‌اش را در اراک گذراند و سعی کرد با درس خواندن مبارزه هم بکند چرا که این سال‌های تحصیلش مصادف شده بود با اوج‌گیری حرکات انقلابی، شب‌ها با دوستانش برای شعار نویسی‌های خیابان می‌رفتند.

دوره دبیرستانش که تمام شد برای کسب معرفت و تبلیغ دین مبین اسلام به حوزه علمیهٔ قم رفت تا دروس اسلامی را بخواند و مبلغی پر عمل باشد برای دین، او به بسیج حوزه رفت و در آن جا ثبت‌نام کرد و با آغاز جنگ تحمیلی بعد از دیدن آموزش‌های مربوطه به جبهه رفت و مبلغ مسائل دینی و مذهبی بود، مدتی در جبهه بود و با رزمندگان اسلام زندگی کرد تا سرانجام در جبهه آبادان بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید.

پیکر مطهرش را در محلهٔ حصار خنداب به خاک سپردند.

بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است:

بدانید تا زمانی که دنبال‌رو مراجع تقلید و پشتیبان ولایت فقیه هستید، نمی‌توانند بر شما تسلط پیدا بکنند اما وای بر زمانی که آن‌ها بتوانند شما ملت را از روحانیون جدا کند. و من در آخر به تمام جوانان متدین و مسلمان عرض می‌کنم‌ای رفقای عزیز! شما که از جان خودتان در راه اسلام و امام (قدس سره شریف) و انقلاب گذشته‌اید به طوری جبهه را پر کنید و آماده جهاد در راه خدا باشید که دیگر احتیاج به این نباشد که امام (قدس سره شریف) این مرد بزرگ بخواهد حکم جهاد با کفار را بدهند.

آماده جهاد در راه خدا باشید

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار