رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-14 16:01 شماره خبر : 5067 https://diyareaftab.ir/short/V9Y6K 0
امام جمعه اراک:

امام جمعه اراک با بیان اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: آحاد مردم و مسئولان باید در جهت تحقق این شعار راهبردی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

 

سیستم بانکی کشور باید در خدمت تولید باشد

 

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود در خصوص فعالیت بانک‌ها گفت: سیستم بانکی کشور باید در خدمت تولید و مردم باشد.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مسوولان بانکی باید به صورت بسیار سنجیده و با مراقبت‌های لازم منابع موجود را در جامعه مصرف کنند تا هیچ حقی ضایع نشود زیرا این منابع در حقیقت از آن مردم است.

 

وی اضافه کرد: تصمیمات پولی و ارزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای اتخاذ درست آنها باید از اطلاعات مالی و سیاسی تمام کشورها آگاه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شناختن مال حلال از مال حرام اگر چه بسیار مهم است اما هنر مردان خدا این است که در بزنگاه‌های مختلف نسبت به بیت‌المال و اموال مسلمین حساس باشند و از کسب مال حرام پرهیز کنند.

 

عملیات طوفان‌الاقصی جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های اسرائیل در غزه بیدار کرد

 

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود به عملیات طوفان‌الاقصی، اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این اتفاقات تاثیرگذار جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته کتمان می‌شد و هر بار که سازمان ملل قصد اقدامی داشت آمریکا وتو می‌کرد اما اتفاقات هشت ماه گذشته جهانیان را بیدار کرد.

 

وی افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روزهای گذشته بیش از ۲ هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

 

امام جمعه اراک ادامه داد: هیچ انسانی در جهان یهودی ستیز نیست و مشکل جهانیان با رژیم صهیونیستی است که ملت مظلوم غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشری عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: سازمان ملل متحد باید در خدمت مظلومان باشد و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه که برای استقلال خود تلاش می‌کنند را به خاک و خون می‌کشند برخورد قاطعانه کنند.

 

عمق‌بخشی به مفاهیم دینی در زمان امام جعفر صادق(ع) 

 

امام جمعه اراک به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی مخصوصاً مذهب تشیع در زمان آن امام همام شکل گرفت و ایشان به عنوان رئیس مذهب جعفری معروف شدند و این مذهب در بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: اگر روایت‌های بسیار زیاد امام صادق(ع) به دست ما نمی‌رسید شاید بسیاری از علوم دچار بن‌بست می‌شدند و امروز نمی‌توانستیم از آنها بهره‌مند شویم.

 

وی ادامه داد: بزرگان، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق(ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای آینده ایران و اسلام را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه اراک اظهار داشت: امام صادق(ع) از فرصت‌های گوناگون برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می‌بردند و در حوزه فقه و احکام نیز فعالیت‌های بسیاری توسط آن امام همام انجام شد.

 

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، روز کارگر و عقیدتی سیاسی از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اراک به آنها اشاره کرد.

 

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

ایرنا

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار