مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:
پایش مصرف انرژی ۲۰۰ واحد تجاری در اراک
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در راستای اجرای برنامههای مدیریت مصرف برق و با هدف کاهش بار شبکه در فصل گرم سال پایش مصرف انرژی ۲۰۰ واحد تجاری در شهرستان اراک انجام شد.
محمود محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» گفت: در راستای اجرای برنامههای مدیریت مصرف برق و با هدف کاهش بار شبکه در فصل گرم سال، کارشناسان مدیریت توزیع برق شهرستان اراک طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ خردادماه از ۲۰۰ واحد تجاری پرمصرف و پاساژ در محدوده خیابان امام خمینی (ره) تا محسنی و از محسنی تا قائممقام بازدید کردند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی این بازدیدها توسط دو اکیپ عملیاتی دو نفره انجام شد و طی آن بر کاهش روشناییهای غیرضروری، عدم استفاده از لامپهای پرمصرف و غیرمتعارف، خاموش کردن سیستمهای روشنایی و سرمایشی واحدهای تجاری و پاساژها از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مطابق دستورالعمل اتاق اصناف، و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتیگراد تأکید شد.
وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مصرف انرژی واحدهای تجاری جمعآوری و چکلیستهای مربوطه تکمیل شد تا ضمن پایش وضعیت مصرف، زمینه اجرای مؤثرتر برنامههای مدیریت بار و مصرف بهینه برق فراهم شود.
محمودی خاطرنشان کرد: این اقدامات در قالب طرح «۱۰۰ شب، ۱۰۰ بازدید» و با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی و جلب مشارکت اصناف در مدیریت مصرف برق انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به نقش پررنگ واحدهای تجاری در منحنی مصرف برق گفت: پایش روزانه مصرف برق در بخشهای مختلف تجاری از جمله روشنایی، سرمایش و تجهیزات الکتریکی بهصورت هدفمند و توسط تیمهای تخصصی انجام میشود و این پایشها با هدف بهینهسازی مصرف و جلوگیری از فشار بیش از حد به شبکه صورت میگیرد.
وی بیان کرد: رویکرد ما صرفاً کنترل نیست، بلکه گفتگوی مستقیم با صاحبان مشاغل و ارائه مشاوره برای کاهش مصرف و افزایش راندمان انرژی در اولویت قرار دارد و هدف نهایی، حفظ پایداری تأمین برق بدون آسیب به فعالیتهای اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی عنوان کرد: در کنار این اقدامات، مصرف برق در ادارات و دستگاههای اجرایی نیز روزانه در دو نوبت صبح و عصر مورد ارزیابی قرار میگیرد تا با ایجاد حساسیت بیشتر در مدیریت انرژی، فرهنگ مصرف مسئولانه در بخش دولتی نیز تقویت شود.
محمودی در پایان افزود: اجرای این طرح گسترده در فصل گرم سال، نمادی از برنامهریزی فعال و دقیق برای مقابله با رشد مصرف و کاهش خطر خاموشیهای ناخواسته است و با تداوم این پایشها، نه تنها بهرهوری انرژی در استان افزایش مییابد، بلکه شبکه توزیع برق در برابر تنشهای فصلی مقاومتر خواهد شد.
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!