رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 11:19 شماره خبر : 5098 https://diyareaftab.ir/short/NK6Ja 0
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله خبر داد:

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله گفت: بسیج سازندگی با جذب و سازماندهی یک هزار و 300 گروه جهادی در قالب 23 هزار جهادگر در ۱۱ عرصه خدمت‌رسانی می‌کند

سعید فرامرزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب» گفت: بسیج سازندگی از ابتدای آغاز به فعالیت خود دو قرارگاه اصلی سازندگی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را  راه‌اندازی کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با جذب و سازماندهی یک هزار و 300 گروه جهادی در قالب 23 هزار  جهادگر در ۱۱ عرصه خدمت‌رسانی می‌کند بیان کرد: مهمترین فعالیت‌ها در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی روستایی در قالب بسیج آبرسانی برای روستاهای دارای تنش آبی، در سه مجتمع کوهپایه، سرداران ساوه و فخرالدین عراقی کمیجان با ۳۶ روستا است.

وی افزود: تامین آب کشاورزی در قالب طرح آبخیز تا جالیز و ساخت استخر ذخیره آب، کانال انتقال آب کشاورزی، ترمیم و لایروبی قنوات از دیگر خدمات این سازمان است.

فرامرزی تصریح کرد: احداث و مرمت مسکن محرومین برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، احداث، مرمت المان‌ها و یادمان‌های شهدای گمنام، توزیع جهیزیه برای نوعروسان کم‌برخوردار، بسته‌حمایتی، معیشتی و کمک مومنانه، بسته‌های آموزشی و فرهنگی، لوازم‌التحریر، بخش دیگری از‌ فعالیت‌های سازمان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی هم ایجاد اشتغال خرد و خانگی با پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات و تولیدات از منابع اشتغال صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی‌، برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه‌های کشاورزی، زنبورداری، دام سبک و سنگین، گیاهان دارویی، حلزون، قارچ بوده است.

فرامرزی بیان کرد: عرصه‌های خدمت‌رسانی سازمان، شامل مسکن، آبرسانی، آبخیزداری، راه روستایی، حاشیه‌نشینی، آموزش، مدیریت بحران، رفع موانع فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان، اشتغال، مشاوره حقوقی است.

وی خاطر نشان کرد: جهادگران استان مرکزی در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله و به خصوص همه‌گیری کرونا ( ۱۹ covid) چه در استان خود و چه در سطح کشور خدمات تخصصی را با پشتیبانی بسیج سازندگی به ولی نعمتان انقلاب ارائه کرده است‌ که نظیر آن در کشور یافت نمی شود و یا به سختی می‌توان پیدا کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار