رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-15 06:54 شماره خبر : 4999 https://diyareaftab.ir/short/e8kyy 0
کارشناس مذهبی:

کارشناس مسائل مذهبی گفت: غنی‌ترین منابع حدیثی از امام صادق(ع) برای تشیع به‌جا مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی شریفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» در خصوص خصوصیات امام جعفر صادق(ع) گفت: برخی گفته‌اند امام صادق(ع) به جهت پرهیز از شرکت در قیام‌های عصر خود، صادق لقب گرفته است لذا در آن زمان به کسی که مردم را گرد خود جمع و به قیام برضد حکومت تحریک می‌کرد، کذّاب (دروغگو) می‌گفتند، در همان دوران ائمه این لقب برای امام صادق(ع) به کار بردند.

وی بیان کرد: مناظرات و گفتگوهایی میان امام صادق(ع) و متکلمان مذاهب دیگر از منکران وجود خدا گزارش شده است، که در برخی از مناظرات شاگردان امام صادق(ع) در حضور وی در زمینه‌ای که تخصص داشته‌اند، با دیگران مناظره می‌کردند لذا در این جلسات امام صادق(ع) بر مناظره نظارت کرده و گاه خود نیز وارد بحث شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: طول عمر امامت امام جعفر صادق(ع) ۳۴ سال بود از خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی امام صادق(ع) نقل شده است، از زهد، انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن آمده است.

شریفی افزود: مالک بن انس از ائمه فقهی اهل سنت گفته است «در مدتی که پیش امام صادق(ع) شرفیاب بودم، همیشه او را در یکی از سه حالت نمازخواندن، روزه‌داری و ذکرگفتن دیده است.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق(ع) به دستور منصور دوانیقی و بر اثر مسمومیت از دنیا رفته است، از ایشان ۴۰ حدیث ناب نقل شده است که در اختیار تمام مسلمانان جهان قرار گرفته شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و سفاح و منصور خلفاء عباسی حکومت کردند، در این دوران حکومت بنی‌امیه ضعیف و سرانجام سرنگون شد و پس از آن بنی‌عباس روی کار آمدند. ضعف و عدم نظارت حکومت‌ها فرصت مناسبی برای امام صادق(ع) جهت انجام فعالیت‌های علمی فراهم کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار