رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-09 06:27 شماره خبر : 5699 https://diyareaftab.ir/short/e8BBm 0
کارشناس مذهبی در گفتگو با «دیار آفتاب»:

کارشناس مذهبی گفت: شهید رئیسی مجاهدی پر تلاش، مردمی، صادق و اخلاق‌مدار و همچنین حامی مظلومان و بسیار متواضع بود.


معصومه موقر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان خادم و دلسوز ملت، خواب را بر خود حرام کرده بود و به جای نشستن در دفتر ریاست جمهوری و استراحت تا پای جان با مردم بود.

وی افزود: شهید رئیسی مجاهد، پر تلاش، مردمی، صادق و اخلاق‌مدار و همچنین حامی مظلومان و بسیار متواضع بود.

موقر گفت: همان گونه که مولا علی(ع) خواب آسوده نداشت تا دست‌های آلوده را بشکند‌، شهید رئیسی نیز خواب آسوده و استراحت نداشت.

این کارشناس مذهبی گفت: شهید رئیسی بسیار سعه‌صدر داشت و تمامی نیش و کنایه‌های دشمنان، طعنه و نقد و بداخلاقی مخالفان هیچ گاه او را از پای در نیاورد. او با تحمل تمام اهانت‌ها و تهمت‌ها با سعه‌صدر در برابر مخالفان و دشمنان پاسخی منطقی و اخلاقی می‌داد.

موقر در ادامه گفت: ‌شهید رئیسی کسی بود که درد و رنج مردم را از نزدیک حس می‌کرد و برای التیام بخشیدن رنج و غم مردم در جمع آنان بود و بسیار متواضعانه به خدمتگزاری مردم می‌پرداخت. ذره‌ای غرور در رفتارش دیده نمی‌شد، تواضع را الگوی خود قرار داده بود و نسبت به همگان حتی نسبت به پایین‌ترین اقشار جامعه با فروتنی رفتار می‌کرد، ذره‌ای منیت در کارش نبود، و به دلیل اخلاص‌شان بود که جامعه و مملکت از فراغ‌ایشان می‌سوزد و برایش متأثراست.

وی در خصوص ولایت‌مداری آیت‌الله رئیسی گفت: وی بسیار ولایت‌مدار بود و تمام رهنمود‌های رهبری را عمل و پیاده می‌کرد و خود را ملزم به اطاعت از رهبری می‌دانست مرد عمل بود نه شعار و نه حرف و همچنین روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر داشت و تلاش‌های شبانه‌روزی و کوشش‌هایش زمانی بر تمام مردم آشکار شد که مانند سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) آخر شب تنش در صحرا ماند.


موقر تصریح کرد: خستگی ناپذیر بودن و مردمی بودن دو ویژگی برجسته و مهم رئیس جمهور شهید، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بود که دو متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید شده است.

وی در ادامه در خصوص ویژگی رئیس جمهور آینده کشور بیان کرد: شهید رئیسی فقط برای مردم کار می‌کرد نه برای خودش، رضای خدا را در نظر می‌گرفت نه رضای خودش، خالصانه برای مردم بخاطر خدا خدمت می‌کرد. ما برای آینده هم به رئیس جمهوری نیاز داریم که مثل شهید رئیسی پای کار مسائل کشور باشد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: کار رئیس جمهور جدید بسیار دشوار است، قبل از او کسی روی این صندلی نشسته بود که ذره‌ای به آن دل نبسته بود و همه وجودش را فدای خدمت به مردم کرده بود، مردم دار بود، مردم بخاطر مردم داری دور پیامبر(ص) جمع می‌شدند و شهید رئیسی هم اینگونه رفتار می‌کرد، نگاه خدمت به مردم داشت و برای همین عشق و ارادت نسبت به‌ایشان به وجود آمد و انءشاالله با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور اصلح راه‌ایشان ادامه یابد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار