رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-02 16:25 شماره خبر : 306 https://diyareaftab.ir/short/VvLk4 0
کارشناس فرهنگی در گفتگو با دیار آفتاب:

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: یکی از کارهای درخشان امام حسن عسکری(ع) پیش‌بینی دوران غیبت بود و زمینه‌سازی برای مردم که از طریق غیر مستقیم برای دیدن امام حاضر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت: هشتم ربیع الاول در وهله اول شهادت امام حسن عسکری(ع) است که مصیبتی دیگر از خاندان نبوی در دل‌ها تازه می‌کند و قلب امام زمان(عج)، حزن آلود می‌شود، اما به امامت رسیدن ایشان و پرچم داری ولایت جشنی است که طعم شیرینی ربیع را به همه می‌چشاند.
وی، در خصوص محل زندگی و فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: خلفای عباسی برای اینکه امام را تحت نظر بگیرند و فعالیت‌های فکری و سیاسی ایشان را زیر نظر داشته باشند از آنان خواستند تا از مدینه منوره به محله‌ای در بغداد، سامرا و خراسان که پایتخت‌های دستگاه حاکمه بود نقل مکان کنند، بنابراین امام حسن عسکری(ع) بیشتر عمر را در زندان یا تبعید سپری کردند.
کارشناس فرهنگی و مذهبی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) دو ساله بودند که به همراه پدرشان امام هادی(ع) به تبعیدگاه رفتند و مدت 20 سال همراه با آن حضرت در تبعید بودند. پس از شهادت امام هادی(ع) به مدت شش سال در زندان یا تبعید به سر بردند، بنابراین اصحاب نمی‌توانستند خدمت ایشان برسند اما امام حسن عسکری(ع) با ایجاد تشکیلات سری، پیروان خود را سازماندهی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سپاسی آشتیانی در خصوص کارهای درخشان امام حسن عسکری(ع) گفت: یکی از کارهای درخشان امام حسن عسکری(ع) پیش بینی دوران غیبت بود و زمینه‌سازی برای مردم که از طریق غیر مستقیم برای دیدن امام حاضر شوند.
وی با اشاره به صفات امامام معصوم(ع) عنوان کرد: رفتار امامان معصوم(ع) در تمام ابعاد می‌تواند برای پیروانشان درس آموز باشد، امام حسن عسکری(ع) بسیار ساده و زاهد زندگی می‌کردند و بی‌اعتنا نسبت به دنیا بودند.
کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) تصرف خاصی در عوام داشتند به طوری که پیش‌بینی ایشان از گذشته و آینده ماهرانه و درست بود.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار