رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-17 09:56 شماره خبر : 6601 https://diyareaftab.ir/short/VM2wJ 0
مدیر کنترل ضایعات شرکت توزیع برق استان مرکزی:

هیأت نکات ایمنی اتصال برق را رعایت کنند و از هر گونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق‌رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق جدا و اکیدا پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی عزیزآبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر و اهمیت برپایی باشکوه مراسم، بر لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه‌ها، موکب‌ها و مراکز برپایی مراسم عزاداری و مصرف بهینه برق در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد تاکید کرد.

وی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفای ایشان، بیان کرد: در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شبکه‌های توزیع برق نظیر برق‌گرفتگی، آتش‌سوزی و … رعایت موارد ایمنی از سوی مردم شریف و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، استفاده از اتصالات و تجهیزات ایمن و استاندارد، خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، المان و… در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تأمین برق را متذکر شد و عنوان کرد: هیئات مذهبی از  نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرمجاز از تأسیسات برق‌رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

عزیزآبادی اظهار کرد: موقع برپایی چادرها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت(ع) ضرورت دارد حریم شبکه‌های برق را مدنظر داشته باشیم این فاصله برای حریم فشار متوسط سه متر و برای حریم فشار ضعیف ۱٫۵ متر است.

وی بر رعایت فاصله مناسب پرچم با سیم و شبکه‌های برق خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی برای ایمنی بیشتر هنگام حمل پرچم و علامت‌های عزاداری، حتما به تأسیسات و شبکه‌های برق در خیابان‌ها توجه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تابلو برق باید در محل مناسب و خارج از مکان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب شود، تصریح کرد: از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری کمک گرفته و در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی قطع شود.

عزیرآبادی در مورد نحوه تامین برق توسط هیئت‌های مذهبی بیان کرد: مسئولان هیئات می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌ها و اداره‌های تابعه توزیع برق نسبت به ثبت‌نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کرده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق‌رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق جدا و اکیدا پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا، لزوما باید مدیریت مصرف برق به عنوان سرمایه ملی را مد نظر قرار داد، بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تأمین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا «ال‌ای دی» استفاده شود.  

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق‌رسانی در صورت بروز حادثه تاکید کرد و افزود: کارکنان صنعت توزیع برق در سراسر استان همواره آماده همکاری برای تأمین برق مطمئن و پایدار هستن، لذا درخواست می‌شود که در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی یا مواجهه با خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق‌رسانی منصوبه به ویژه کنتور و تابلو برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق راه‌های ارتباطی نظیر شماره ۱۲۱ اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار