رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی خبر داد:

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی گفت: امسال ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حمید پاکپور، صبح امروز، در نشست خبری با تأکید بر اینکه دهیاران با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، سعی دارند تا فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را در روستاها گسترش دهند، گفت: بر اساس ارزیابی صورت‌ گرفته توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی توانست در میان ۳۱ استان کشور، رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان مرکزی معادل یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر است که از این تعداد ۳۲۳ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاهای استان سکونت دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی بیان کرد: تعداد روستاهای موجود در استان مرکزی یک هزار و ۱۱۶ روستا است و میانگین جمعیت روستایی در استان ۲۳ درصد است که ۳ درصد از میانگین کشوری کم‌تر است.

پاکپور عنوان کرد: استان مرکزی در مقایسه با جمعیت روستایی کشور ۱٫۵۹ درصد از کل جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است و استان رتبه بیست و یکم را از نظر جمعیت روستایی در بین استان‌های دیگر دارد.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی ۸۵۸ دهیاری فعالیت می‌کنند که نهاد مدیریت محلی را در استان شکل می‌دهند که منابع مالیشان از محل ارزش افزوده و مالیات شهروندی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد دهیاری‌ها، اخذ کد دستگاه اجرایی برای دهیاری‌ها و ارتقا درجه برای این نهاد، باعث تقویت سطح کارکرد و تأثیرگزاری این مجموعه است.

پاکپور تصریح کرد: 8 هزار تن قیر رایگان یارانه‌ای در سال‌های گذشته و جاری توزیع شده و به پروژه‌های دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در ماه‌های ابتدایی امسال، اعتبار ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های استان مرکزی اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان مرکزی عنوان کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی دهیاران برای نخستین بار در استان مرکزی راه‌اندازی شده است و به دهیاران خدمات صنفی ارائه می‌دهد. این اتحادیه به یک‌هزار و ۸۰۰ دهیار و خانواده‌های تحت تکفل آن‌ها خدمات بیمه تکمیلی ارائه می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار