رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از مهرماه امسال تا به امروز یک‌هزار نفر از هم استانی‌ها به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده‌اند که با تلاش کادر درمان تحت‌مداوا قرار گرفته و بهبود یافته‌اند.

اردلان زیلابی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون بیماری همه‌گیر آنفلوانزا گفت: آنفلوانزا یک بیماری شایع ویروسی است که معمولا از پاییز تا اوایل بهار رخ می‌دهد و غالبا به عطسه، سرفه و خستگی منجر می‌شود.

وی افزود: با شروع فصل سرد سال از مهرماه امسال تا به الان یک‌هزار نفر از هم استانی به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده‌اند که با تلاش کادر درمان تحت‌ مداوا قرار گرفته و بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص بیماری کووید یا امیکرون، بیان کرد: امسال تعداد ۲۰۰ نفر مبتلا به ویروس کووید یا امیکرون شده که با تحت‌ درمان قرار گرفتن، بهبود یافته‌اند.

زیلابی عنوان کرد: با ماندگار شدن بیماری‌های کووید یا امیکرون در سطح جامعه، شهروندان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: پرهیز از دست‌ دادن و روبوسی کردن، شستشوی مستمر دست‌ها، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و واکسیناسیون از جمله کارهایی است که مانع مبتلا شدن به بیماری‌های واگیردار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: افراد مسن بالای ۶۰ سال، کودکان، خانم‌های باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند بیشتر در معرض بیماری‌های واگیر قرار دارند که باید نکات بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کنند.

زیلابی خاطرنشان کرد: در صورت بروز نشانه‌های بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند و از مصرف سرخود داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مراکز و کادر درمانی برای کمک و خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته آمادگی لازم را دارند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار