رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-23 00:46 شماره خبر : 6966 https://diyareaftab.ir/short/NYRZk 0
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی:

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: بیش‌ از ۸۷ موکب در سطح استان مرکزی، مهران و عراق آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند.

محمدرضا رضایی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در آستانه اربعین حسینی در رابطه با راه‌اندازی موکب‌ها داخل ایران و عراق گفت: امسال نیز مانند سنوات گذشته ستاد اربعین استان از اردیبهشت‌ماه کار خود را شروع کرده است که با ۱۷ کمیته در ستاد اربعین استان مرکزی سازماندهی شده و برگزاری جلسات ستاد در سطح استان آغاز شده است. 

استان مرکزی راه‌گذر عبوری زائرین اربعین حسینی

وی در رابطه با اهداف ستاد اربعین استان مرکزی افزود: سه هدف در ستاد اربعین در حال پیگیری است که اولین هدف خدمات‌رسانی به زائرین داخل خود استان است و استان مرکزی به دلیل اینکه راه‌گذر و محل رفت و آمد زائرین به سمت مرز‌های خروجی کشور مانند مهران به سمت کشور عراق است اغلب مسافران از استان مرکزی عبور می‌کنند. 

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

۴۰ موکب آماده خدمات‌رسانی در سطح استان 

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در رابطه با اولین هدف ستاد اربعین بیان کرد: ورودی استان مرکزی برای زائرین اربعین حسینی از شهرستان زرندیه تا خروجی استان مرکزی برنامه‌ریزی شده است تا خدمات را به زائرین امام حسین (ع) انجام دهد.

رضایی عنوان کرد: غریب به ۳۸ تا ۴۰ موکب در سطح استان مرکزی برای خدمات‌رسانی ساماندهی شده است، موکب سلامت در استان راه‌اندازی شده و هدف آن پذیرایی و مهمان نوازی از زائرین امام حسین علیه‌السلام است. 

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

استان مرکزی استان معین در ارائه خدمات به زانرین

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در رابطه دومین هدف ستاد اربعین استان عنوان کرد: استان مرکزی هر ساله استان معین ایلام است و در شهر مهران مستقر خواهد شد و طبق ابلاغ وزارت کشور بحث نظافت و تردد اتوبوس‌ها و مسافران با شهرداری‌های اراک، خمین، ساوه و دلیجان که اغلب دواطلبان به صورت اختیاری و درخواست شخصی خود برای کمک اعزام می‌شوند و بیشتر مسافران استان مرکزی نیز مرز خروجی خود را شهر مهران انتخاب می‌کنند. 

وی خاطر نشان کرد: بخشی از تعمیر شبکه‌های آب، برق و سایر خدمات‌رسانی برای زائرین با استان مرکزی است که با برنامه‌ریزی انجام‌شده شهرداری‌های اراک، دلیجان، خمین و ساوه با امکانات کامل که اغلب از شهرداری اراک است انجام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: تعداد پنج موکب در شهر مهران سازماندهی خواهد شد که در بحث خدمات به اعزامی‌هایی که در آنجا حضور دارند و همچنین خدمات‌رسانی به زائرین فعالیت می‌کنند. 

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

۸۷ موکب خدمات‌رسان در استان مرکزی، مهران و عراق

رضایی در رابطه با سومین هدف ستاد اربعین استان ادامه داد: بیش‌از ۸۷ موکب در سطح استان مرکزی، مهران و عراق آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند که در کشور عراق و شهر نجف اشرف که شروع زیارت و نقطه شروع پیاده‌روی اربعین است با هماهنگی‌های انجام شده مستقر خواهند شد و همچنین در مسیر پیاده‌روی و در شهر کربلا و کاظمین مواکب ایرانی و اراکی آماده خدمات‌رسانی به زائرین امام حسین علیه‌السلام هستند. 

حضور گروه‌های جهادی و مواکب کنار یکدیگر در ارائه خدمات

وی بیان کرد: در استان مرکزی نیز در سال‌های اخیر مواکب در موضوعات مختلف مانند سیل، زلزله و سایر اتفاقاتی که در کشور رخ داده است کمک‌حال ستاد اربعین بوده‌اند و عمده مایحتاج این مواکب را خیرین تأمین کرده‌اند. از خیرین استان مرکزی درخواست داریم همانطور که مانند گذشته در همه صحنه‌ها حضور داشتند بتوانند امسال هم خدمات خوبی را به زائرین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ارائه کنند. 

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

۱۰ ماه صفر زمان استقرار مواکب

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در رابطه با تاریخ برپایی مواکب‌ افزود: طبق اعلامی که ستاد اربعین کشور داشته است با توجه به گرمی هوا از اوایل ماه صفر موکب‌ها مستقر شده و طبق پیش‌بینی‌ها از ۱۰ ماه صفر مواکب استقرار پیدا خواهند کرد.

رضایی عنوان کرد: در مسیرهای استان مرکزی اسکان و پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) ارائه می‌شود، در مسیر برخی از مواکب فقط بحث پذیرایی را ارائه می‌دهند و برخی دیگر فقط اسکان زائرین را انجام می‌دهند.

رضایی بیان کرد: همانطور که مستحضرید در کشور عراق بیشتر مواکب آن‌ها در کربلا مستقر هستند و مواکب ایرانی بیشتر در نجف مستقرند که خدمات‌دهی به زائرین در بحث اسکان و پذیرایی را انجام می‌دهند، همینطور در شهر مهران نیز این خدمات به زائرین ارائه می‌شود. 

۷ مرداد زمان دریافت ارز مسافرتی اربعین 

وی در رابطه با تخصیص ارز و ثبت‌نام در سامانه سماح عنوان کرد: ارز مسافرتی طبق اعلام ستاد اربعین کشور از ۷ مرداد ماه ارز مسافرتی تا سقف ۲۰۰هزار دینار به افراد بالای ۵ سال به قیمت ارز مرکز مبادله‌ای داده می‌شود.

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

«کربلا طریق‌الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در رابطه با شعار اربعین امسال خاطرنشان کرد: شعار اربعین ۱۴۰۳ «کربلا طریق‌الاقصی» است که به‌عنوان شعار اربعین در نظر گرفته شده است. 

اعتبار ۵ ساله گذرنامه زیارتی

رضایی در رابطه با گذرنامه افزود: امسال برچسب گذرنامه وجود ندارد و از مردم خواهشمندیم در رابطه با دریافت گذرنامه از هم اکنون اقدام به دریافت گذرنامه کنند و گذرنامه‌های زیارتی که سال گذشته با جلد آبی رنگ صادر شده است تا ۵ سال اعتبار دارد. 

وی خاطر نشان کرد: ستاد اربعین کشور پیش‌بینی کرده است در حدود ۴ میلیون زائر زمینی از مرز‌های زمینی کشور از مهران، شلمچه، خسروی، چذابه و تمرچین عبور خواهند کرد. 

 

۸۷ موکب آماده خدمات‌رسانی به زائرین هستند

ساماندهی ۱۷ کمیته دستگاه‌هایی اجرایی

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در رابطه با پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: ۱۷ کمیته ساماندهی شده که دستگاه‌های اجرایی بنا به دستور استاندار مرکزی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی پایه کار هستند. دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر ادارات خدمات‌رسان آماده هستند تا به زائران خدمات خوبی را ارائه دهند.

تهیه کالا‌های مورد نیاز مواکب از سارمان جهاد کشاورزی

رضایی در پایان تصریح کرد: موکب‌ها توسط خیرین ساماندهی می‌شود و طبق ابلاغی که به سازمان جهاد کشاورزی شده است تعاونی روستایی کالا‌های مورد نیاز از قبیل برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ را با قیمت دولتی هرچقدر موکب‌ها نیاز داشته باشند تهیه می‌کنند و ستاد اربعین اقلام را به موکب‌هایی که ثبت‌شده باشند ارائه خواهد کرد. 

انتهای خبر/ 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار