رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
سرپرست صندق بیمه کشاورزان و عشایر استان مرکزی:

سرپرست صندق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان مرکزی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر که ثبت در سامانه صندق بیمه استان مرکزی هستند، گفت: نزدیک به ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم مستمری بگیر در استان مرکزی تحت پوشش هستند.

محمد هاشمی‌فر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «دیار آفتاب»؛ در خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری، گفت: در کشور چهار صندوق بیمه‌ای دولتی تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق نیروهای مسلح و چهارمین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایری است.

وی، بیان کرد: صندوق در سال ۸۴ طبق ماده ۲۹ قانون اساسی شروع به کار کرد، که در استان مرکزی از سال ۱۳۸۹ مدیریت استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد، در این حدود ۱۸ سال فعالیت صندوق، در استان مرکزی حدود ۷۵ هزار نفر بیمه تحت پوشش خود قرار داده است.

سرپرست صندق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان مرکزی در خصوص تعداد مستمره بگیران از صندق عنوان کرد: لذا این ۷۵ هزار نفر که ثبت در سامانه صندق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان هستند نزدیک به ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم مستمری بگیر در استان مرکزی تحت پوشش هستند.

هاشمی‌فر، افزود: در استان مرکزی ۳۱ دفتر کارگزاری در بخش فعال می‌باشد که ثبت نام و تمدید و مراحل بازنشستگی این قشر از بازنشستگان را به عهده دارند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایری کاملا دولتی است، که مزایای همچون بازنشستگی، فوت و کارافتادگی و نقل و انتقال سوابق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای را دارد.

وی، در خصوص فعالیت‌هایی که در استان مرکزی انجام شده، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ درصد از سهام پالایشگاه استان مرکزی را خریداری کرده‌اند، همچنین ۱۰۲۴ فقره وام به مستمری بگیران صندوق استان مرکزی پرداخت شده است.

سرپرست صندق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان مرکزی گفت: صندوق بیمه روستایی و عشایر به افرادی که ساکنین روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند می‌توانند ثبت نام کنند، همچنین برای افرادی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر سکونت دارند ولی فعالیت مرتبط با دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی دارند هم می‌توانند به عضویت این صندوق در بیاند.

هاشمی فر، در خصوص مبلغ واریزی بیمه بیان کرد: این بیمه هشت سطح واریزی دارد که به انتخاب خود افراد از سطح یک تا سطح هشت انتخاب می‌شود که از سالیانه از مبلغ ۷۵۰ هزار واریز تاسقف سه میلیون و 60 هزار تومان در سال ۱۴۰۲ واریز می‌کنند لذا دو برابر این مبلغ را دولت به عنوان کارفرما واریز می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار