رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرعامل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خبر داد:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح کشور گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سید مجید ابن‌الرضا، صبح امروز، در قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی، ضمن تبریک به‌مناسبت ولادت حضرت علی(ع) گفت: مسکن از موارد مهمی در زندگی است که با فراهم شدن آن، باعث حل شدن بسیاری از مشلات دیگر می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز جامعه به داشتن مسکن، دولت برای رفع این نیاز بر خود مکلف شد و نهضت ملی مسکن را ایجاد کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: نرخ نیاز مسکن در سبد خانوارهای ایرانی ۶۰ درصد است و با توجه به این موضوع به دلیل نوسان بازار و افزایش نرخ خرید مسکن، ۴۵ درصد از جمعیت کشور، توانایی فراهم کردن مسکن را ندارند، اما اگر این نیاز مهم برطرف شود، کمک شایانی به معیشت خانواده‌های ایرانی می‌شود.

ابن‌الرضا با بیان تامین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، عنوان کرد: ۵۱ درصد از کارکنان نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، ۳۴ درصد از کارکنان سپاه، ۳۰ درصد از کارکنان وزارت دفاع و ۶۴ درصد از شاغلین فراجا فاقد مسکن هستند.

وی اظهار کرد: میانگین قیمت مسکن در کشور از متری ۲۸ تا ۴۰ میلیون تومان است که این نرخ با میانگین نرخ مسکن در استان مرکزی تفاوتی چندانی ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح کشور پیرامون قدرالسهم مسکن سازمان‌های نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قدرالسهم نیروهای مسلح برای ارتش ۱۵۰ هزار واحد، سپاه ۱۰۰ هزار واحد ، فراجا ۱۷۵ هزار واحد، وزارت دفاع ۱۵ هزار واحد، اعضای وابسته ۱۰ هزار واحد و رزمندگان معسر ۵۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

ابن‌الرضا تصریح کرد: طی امضای تفاهمنامه‌ای که با بانک مسکن منعقد شده از ۲۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت این بانک استفاده کنیم، که تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌های سپه و مسکن برای ۱۸۳ پروژه استفاده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار