رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 11:25 شماره خبر : 8135 https://diyareaftab.ir/short/e8rKy 0
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در یکسال گذشته ۳۴ مورد وقف جدید در استان به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روزشمار هفته وقف امسال «همه واقف باشیم» نام‌گذاری شده است، گفت: روزهای این هفته با عناوین جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار، قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع)، اقتصاد پایدار و رشد تولید، اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین، حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی، سلامت جامعه و حمایت از دانش‌بنیان‌ها و امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برای هفته وقف ۲۰۶ برنامه در قالب ۲۸ عنوان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب رسانه، ایجاد ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه و ارائه خدمات مشاوره‌ای، برپایی خیمه‌های معرفت و احکام، برپایی نمایشگاه دستاوردهای یکساله در جوار بقاع متبرکه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، دیدار با استاندار و فرمانداران، بازدید و دیدار با واقفان خیراندیش، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگر و جانباز، برگزاری محفل قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های تدارک شده هفته وقف است.

واحدی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در یکسال گذشته گفت: در این باره زمانی ۳۴ مورد وقف جدید در استان به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: نیات واقفین کمک به تحصیل دانش آموزان و ازدواج جوانان و درمان بیماران و.. است.

وی ادامه داد: با واقفان مشورت‌های لازم صورت می‌گیرد تا وقف‌ها به سمت نیازها و اولویت‌های استان سوق پیدا کند تا بهتر بتواند از آنها استفاده کرد.

واحدی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی، اجرای نیات واقعی و مبنی بر اجرای امینانه و نیات واقفین است که در این راستا طی یک سال گذشته توزیع سبد معیشتی در مراکز افق، طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار غذای گرم، راه اندازی کارگاه آموزش و اشتغال تحت عنوان شمیم خدمت با اولویت زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای که زمینه ۴۲۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

واحدی گفت: اجرای طرح مهر تحصیلی همزمان با بازگشایی مدارس و توزیع ۹۰۰ بسته تحصیلی به ارزش ۶ میلیارد ریال از محل اجرای نیات هزینه شده است.

وی اعزام ۳۳۰ نفر به کربلای معلی و مشهد مقدس از محل موقوفات با هزینه ۹ میلیارد ریالی، برپایی موکب امام زاده سیدالشهدا در اربعین به‌عنوان تنها موکب مستقل اوقاف در کشور و ارائه خدمات مختلف به زوار، اجرای عملیات عمرانی در ۴۰ بقعه در زیربنای ۱۷ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و اخذ سند مالکیت ۲۳۶ موقوفه با ۲ هزار و ۴۲۳ هکتار از دیگر اقدامات یکسال گذشته عنوان کرد.

 

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار