رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
شهردار اراک:

شهردار اراک گفت: دو پروژه تفریحی پارک آبی و بازی هیجانی تله‌سیژ منطقه گردشگردی نورالشهدای کلانشهر اراک وارد فاز اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علیرضا محمودی در یکصد و چهلمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در ارائه گزارشی پیرامون اقدامات اخیر مجموعه مدیریت شهری، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) با پیشرفت فیزیکی ۹۹ و 9 دهم درصدی، هفته آینده به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب میدان شهدا نیز افزود: در حال حاضر عملیات سنگ کاری، برق کاری، راویز کاری و اجرای بام سبز که به پروژه اضافه شده، در حال انجام است و در نظر داریم تا ابتدای پاییز این پروژه عمران شهری را به بهره برداری برسانیم.

شهردار اراک خاطر نشان کرد: شهرداری در اجرای پروژه آفتاب از پیمانکار جلوتر است و در صورتی که پیمانکار در انجام امور تسریع نداشته باشد و با ادامه این روال در برنامه زمان بندی اجرای پروژه اختلال ایجاد نماید، برخورد قانونی لازم انجام خواهد، چنانچه اولین تذکرات و کتبی و شفاهی به پیمانکار پروژه داده شده است.

محمودی بیان کرد: در ابَر پروژه منطقه گردشگری نورالشهدا نیز، احداث بوستان خانواده را توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دست اجرا داریم که طی ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

وی عنوان کرد: اجرا و پیاده‌سازی بازی‌های هیجانی تله‌سیژ در منطقه گردشگری نور الشهدا به شرکت تله کابین توچال از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان واگذار و از آنجا که جانمایی و محل اجرای این بازی انجام شده است، به زودی عملیات اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

شهردار اراک اظهار کرد: شهرداری در خصوص احداث پارک بانوان شماره ۲ در مرحله انتخاب مکان و محل مورد نظر و خرید زمین با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و زمانی مطلوب و همچنین مهیا بودن امکان خرید از مالکین، می‌باشد.

محمودی پیرامون اجرای پروژه پارک آبی شهر اراک، گفت: مشاور طرح، ریز مقادیر، برآورد مالی و نقشه‌های اجرای پروژه را در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۴۷۲ مترمربع ارائه داده است.

وی با بیان اینکه برآورد اجرای پروژه ۱۹۵ میلیارد پیش بینی شده است، افزود: هزینه‌های اجرای این طرح شامل سه بخش، سالن و سازه اصلی ابنیه می‌شود که در حدود ۷۴ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین بخش تأسیسات ۶۵ میلیارد تومان و سرسره‌ها و تفریحات ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار اراک با بیان اینکه بنا داریم هر هفته با برگزاری جلسات کاری با یکی از ادارات تعامل داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در این هفته با شرکت پست استان مرکزی جلسه‌ای برگزار شد.

محمودی با ذکر این موضوع که سهم ادارات در زیباسازی و فضاسازی و ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در شهر اراک بسیار کم است، ادامه داد: همیشه با مردم ارتباط داریم و در گفتگو با شهروندان و ایراداتی در مورد نمای ساختمان گرفته می‌شود و تمامی مقررات ساختمان را برای آنها لحاظ می‌کنیم، اما ادارات در بخش اتمام بنا و زیباسازی و پسماند همکاری لازم را اعمال نمی‌کنند و جلسات هفتگی با ادارات در راستای عملیاتی شدن این اهداف است.

وی در پایان تصریح کرد: شهرداری طبق مصوبه شورا، آمادگی لازم را دارد که با شرکت‌های مخابرات و همراه اول به لحاظ خدمتگزاری که به مردم دارند، همکاری‌های لازم درخصوص انجام کندمان پروژه فیبر نوری را داشته باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار