رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: امسال ۴ میلیون اصله نهال در استان تولید شده، از این میزان ۲ میلیون اصله نهال بین همشهریان توزیع می‌شود.

عبدالحسین محمّدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و اقدامات انجام شده گفت: هر ساله از روز ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است و امسال نیز شعار هفته منابع طبیعی «مشارکت مردم برای مردم» است.

وی در رابطه با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: امسال در استان مرکزی ۴ میلیون اصله نهال تولید شده که ۲ میلیون اصله نهال آن بین همشهریان به صورت رایگان قابل توزیع خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در رابطه با اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی بیان کرد: در هفته منابع طبیعی ۹۵ برنامه در نظر گرفته شده که در سطح استان مرکزی و در روز درختکاری و روزهای دیگر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

محمّدی خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی که مرتبط با بحث بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، آبخیزداری و حفاظت از اراضی ملی در استان مرکزی داریم که با حضور مسئولان و مردم فهیم استان انجام خواهد شد تا رسالت حفاظت از منابع طبیعی استان را به خوبی انجام دهیم.

وی در رابطه با اینکه نهال و درختکاری بیشتر در کدام مناطق اجرا می‌شود عنوان کرد: یک قسمت از توزیع نهال‌ها را بین مردم خواهیم داشت و یک قسمت از آن را نیز خود منابع طبیعی عملیات کاشت را در مناطق مورد نظر انجام خواهد داد که در زراعت چوب ۵۰۰ هزار اصله نهال را در عرصه‌های کشاورزی که مالکین برعهده دارند بین مردم توزیع می‌کنیم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله از گونه‌های جنگلی هستند که ۱۸ گونه درختی و درختچه‌ای در استان مرکزی امسال توزیع می‌شود و یک قسمت از این نهال‌ها نیز در تعهد ما می‌باشد که بین مردم و شهرداری‌ها توزیع کنیم و قسمت دیگر را برای افزایش فضای جنگلی استان انجام خواهیم داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: نهال‌هایی که در سطح استان مرکزی توریع خواهیم کرد اکثراً گونه‌های غیرمثمر هستند و گونه‌های مثمر مانند سنجد و توت است که در استان مرکزی توریع می‌شود و مابقی گونه‌ها غیرمثمر از گونه‌هایی هستند که در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی از لحاظ نیاز آبی تأیید شده است که کمترین نیاز آبی را خواهند داشت و گونه بومی استان مرکزی هستند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار