رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-13 11:11 شماره خبر : 1182 https://diyareaftab.ir/short/V5D0e 0
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، گفت: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان نماد مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته که هر ساله دانشجویان و دانش آموزان این روز را گرامی می‌دارند.

سردار محسن کریمی، در گفتگو با «دیارآفتاب»؛ گفت: ۱۳آبان یادآور چند حادثه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است که می‌توان از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و مهمترین این اتفاقات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و همچنین حمله رژیم پهلوی به تظاهرات دانشجویان است.

وی، افزود: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان نماد مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته که هر ساله دانشجویان و دانش آموزان، این روز بزرگ را گرامی می‌دارند و در واقع برای مبارزه با صهیونیست و استکبار گرد هم می‌آیند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان در سال جاری مصادف است با حرکتی که حماس انجام داده است. حرکت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی با یک اتفاق بسیار بزرگ در سال ۱۳۴۳ شروع شد که حضرت امام خمینی(ره) توسط استکبار به ترکیه تبعید شدند.

کریمی، ادامه داد: شروع حرکت انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) کلید خورد و امروزه این حرکت با قوت ادامه پیدا می‌کند زیرا امام راحل، حرکت به سمت آزادی و شکست استکبار را در بین مسلمانان جا انداخت و نظام جمهوری اسلامی نیز توانست به جهان اسلام اعتماد به نفس دهد و در نتیجه امروزه شاهد افول استکبار هستیم.

وی، گفت: استکبارستیزی ملت ایران از سال ۱۳۴۳ شروع شد در سال ۱۳۵۷ استمرار پیدا کرد و یک سال بعد نیز در سال ۱۳۵۸ با تصرف لانه جاسوسی به اقتدار او افزوده شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، گفت: رژیم صهیونیستی با پشتیبانی استکبار یعنی آمریکا، فرانسه و انگلیس یک جبهه استکباری تشکیل دادند و فلسطینی‌ها از وطن خود آواره کردند و همچنین بسیاری از مردم فلسطین را به خاک و خون کشیدند.

کریمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره از پشتیبانی‌های آمریکا برخوردار بوده و همچنان به ظلم و ستم خود بر علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه داده است به طوری که در جریان این جنایات، جوان‌های بسیاری در زندان‌های مخوف صهیونیستی به بند کشیده شدند و به زنان زیادی تعرض شد و کودکان بسیاری نیز کشته شدند.

کریمی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در تمام راهبردهای خود شکست خورده است بنابراین ۱۳ آبان سال جاری از یک حساسیت بالایی برخوردار است که ملت شریف ایران با حضور پررنگ خود دشمن را مایوس خواهند کرد و حمایت خود را از مستضعفین و مظلومین به ویژه فلسطین اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار