رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی:

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهره‌گیری از فناوری یکی از بایدهای توسعه در کشاورزی است که همواره مد نظر متخصصان و پژوهشگران و از سوی دیگر مورد توجه تولیدکنندگان است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ کیوان کشاورز صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترویج کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره‌گیری از فناوری یکی از بایدهای توسعه در کشاورزی است که همواره مد نظر متخصصان و پژوهشگران و از سوی دیگر مورد توجه تولیدکنندگان است.

مدیر کل ساماندهی مراکز جهادکشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ترویج و آموزش کشاورزی که دو مقوله آموزشی جدا، اما مکمل هم هستند، تنها تخصص دو جانبه‌ای در توسعه منابع انسانی کشاورزی هستند که هر یک با بهره گیری از فناوری‌های آموزشی و ارتباطی و درک و کاربرد نشر فناوری‌های تولیدی، به عنوان محرک و موتور توسعه بخش کشاورزی فعالیت دارد.

وی بیان کرد: با استفاده از بسترهای که وجود دارد در حوزه جهاد کشاورزی و اقداماتی که در خصوص کاستی‌ها وجود دارد جلسات متعددی تشکیل شداست که نظرات کارشناسان مورد بحث قرار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: کارهای که در امور پشتیبانی جهاد کشاورزی انجام شده کارگروهی در خصوص مشکلات و کمبودهای در بر خی از استان‌ها تشکیل شد، که امید به بهره بر داری بیشتر از این کار گروه و متخصصان امور کشاورزی برای بهرمندی از تحقیقات است.

کشاورز خاطر نشان کرد: دو کمیته زیرساخت نیروی انسانی و کمیته مدیریت بر عملکرد پرسنل دستورالعملی است که پیش‌بینی شده است که دنبال کننده این کمیته مرکز نوسازی و امور اداری وزارتخانه می‌باشد.

وی اظهار کرد: تشکیل ستاد ساماندهی و شورای هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی نقطه قوتی است، لذا در ترویج این طرح باید کوشا باشیم و در خصوص کمی و کیفی و ترویج آموزش‌های کشاورزی توسط کارشناسان مجموعه بهرمند شویم.

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکپارچگی دستگاه‌ها و سامانه‌ها در دستور کار است بیان کرد: متولی این کمیته مرکز فناوری وزارتخانه است، لذا در طرح مهم در بخش اعتبارات جهاد کشاورزی به‌زودی عملی خواهد شد که طرح مولدسازی و سرمایه اجتماعی و اعتبارات نفتی در خصوص مراکز نفت‌خیز کشور که به نتیجه خواهد رسید.

کشاورز عنوان کرد: امکانات و زیرساخت‌های در جهاد کشاورزی وجود دارد که می‌توان در چهارچوب قانون در اختیار بخش خصوصی داد تا با ایجاد منابع در جهاد کشاورزی فعال باشد.


انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار