رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-06 10:06 شماره خبر : 2363 https://diyareaftab.ir/short/4XBEA 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید موسوی خدماتی را در سوریه انجام داده‌اند که این قضیه موجب کینه سنگین رژیم صهیونیستی نسبت به شهید شد و بارها دنبال به شهادت رساندن وی بوده‌اند.

محمد جواد یاری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ در رابطه شهادت سردار شهید سید رضی موسوی، گفت: شهید سید رضی موسوی در کشور سوریه به عنوان یک مستشار برتر نظامی، پشتیبانی از جبهه مقاومت را بر عهده داشتند.

وی، در رابطه با ترور شهید موسوی توسط رژیم صهیونیستی، افزود: شهید سید رضی موسوی چندین سال فعالیت گسترده‌ای برای محور مقاومت در کشور سوریه ماموریت داشتند و خدماتی را نیز انجام داده‌اند که این قضیه موجب کینه سنگین رژیم صهیونیستی نسبت به شهید سید رضی موسوی نیز شده بود و بارها دنبال به شهادت رساندن وی بوده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی، بیان کرد: آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد دو موضوع را در بر دارد که یک حضور ایران و دو حضور ایالت متحده آمریکا است. حضور آمریکا و ناتو یک حضور ظالمانه، غیر قانونی و مبتنی بر عدم درخواست دولت سوریه است.

یاری، خاطر نشان کرد: حضور آمریکا و ناتو در سوریه به بهانه‌های اشغال و غارت نفت انجام شده بود.

وی، حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه را به درخواست رسمی دولت سوریه، عنوان کرد و گفت: حضور ایران در نقش مستشاری برای مبارزه با تروریسم و داعش بوده و طبیعی است در حوادث اخیر عملیات طوفان الأقصی، رژیم کودک‌کش صهیونیستی با بیش از سه هزار کشته و نزدیک به ۱۰هزار زخمی بزرگترین ضربه تاریخی خود را دریافت کرده است.

این استاد دانشگاه، اظهار کرد: در عملیات طوفان الأقصی تمام هیمنه سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی فرو پاشیده و آنها خوب می‌دانند ایجاد تفکر مقاومت توسط سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه شکل گرفته است بنابراین سعی می‌کنند تا انتقام کوری از برخی مستشارهای نظامی جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

یاری، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است که جبران شکستی در غزه را از گروه‌های حماس، جمهوری اسلامی ایران بگیرد.

وی، ادامه داد: این رژیم با حرکت‌های ایضایی خود، سعی بر این دارند که جمهوری اسلامی ایران را به صورت گسترده وارد جنگ کند ولی با این حال انتقام از رژیم کودک‌کش صهیونیستی گرفته می‌شود که برخی از آنها مانند ترور شهید فخری‌زاده سند مشخصی در دسترس نبوده است.

کارشناس مسائل سیاسی، در رابطه با ترور شهید سید رضی موسوی، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک ژنرال هم پایه شهید موسوی را در اسرائیل با شلیک مستقیم موشک به هلاکت برساند تا انتقام خون شهید را نیز به این صورت بگیرد و در عین حال به صورت مستقیم نیز وارد جنگ گسترده نظامی نیز نشود تا نقشه حفاظت از رژیم صهیونیستی توسط آمریکا شکل بگیرد.

یاری، بیان کرد: نقش سپاه و نیروی قدس در منطقه یک نقش سازنده و مبارزه با تروریسم داعشی است که اگر در منطقه مسلط می‌شدند و تمام مردم منطقه را درگیر جنگ، کشتار و ویرانی می‌کردند و همین داعش نیز ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است که خانم هیلاری کلینتون در کتاب خود به آن اعتراف می‌کند.

وی، در پایان تصریح کرد: طبیعی است آنها برای جبران شکست‌های وحشتناک خود در غزه یک گردان دو هزار نفری کل ناتو، آمریکا و رژیم صهیونیستی با گروه مقاومت در حال جنگ است و نتواسته‌اند گروه حماس را از بین ببرند و از شدت عصبانیت انتقام‌های کور را می‌گیرند تا باعث تضعیف جبهه مقاومت شوند که طبیعتاً این اتفاقات منجر به انسجام بیشتر جبهه مقاومت و ایجاد انگیزه بیشتر برای انتقام خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار