رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت

در این گفت‌وگو با خواهران قرآنی آشنا می‌شویم که در یک خانواده قرآنی رشد کرده‌اند و قرآن را مایه برکت زندگی‌شان می‌دانند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج که با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده در مسجد امیرالمؤمنین (ع) ساوه برگزار شد؛ دو خواهر نوجوان به نام‌های فاطمه و زهرا حضور داشتند، که در کمتر از یک سال موفق به حفظ۱۰ جزء قرآن کریم شده و در این مسابقات در رشته حفظ موفق به کسب رتبه دوم شدند.

پای گفتگوی این دو خواهر نشستیم تا از چگونگی حفظ قرآن کریم بپرسیم و تأثیرات این موضوع را در زندگی‌شان بدانیم.

زهرا عسگری، خواهر ۹ ساله می‌گوید: در دوران حفظ قرآن، قلبم به خدا نزدیک شد، در خانه مادر و خواهرم فاطمه هر روز مشغول خواندن قرآن بودند و من نیز کم‌کم به خواندن و حفظ قرآن علاقه‌مند شدم. مامان به ما خیلی روحیه و انرژی می‌دادند که بتوانیم قرآن را بخوانیم و حفظ کنیم. در کلاس‌ها هم حفظ قرآن را هم تمرین می‌کردیم و به معلم ارائه می‌کردیم.

وی گفت: آشنایی با آموزه‌های قرانی باعث آرامش و قوت قلب در انسان می‌شود که لذت بیشتری از زندگی می‌بریم.

زهرا عسگری در ادامه می‌گوید از وقتی که شروع به حفظ قرآن کرده است، احساس بسیار خوبی دارد و در حفظ درس‌ها چون که حافظ هستم و قرآن باعث می‌شود که راحت درس‌هایم را بخوانم و آن‌ها را حفظ کنم. زندگی من قرآنی و نورانی شده است و در مسابقات مختلفی که شرکت کردم موفق به کسب مقام های خوبی شدم.

وی در خصوص روند حفظ قرآن می‌گوید: ابتدا چند بار صفحه‌ای را که می‌خواستم حفظ کنم گوش می‌کردم (کل صفحه را) سپس یک آیه را حفظ می‌کردم و سه بار آن آیه را برای مادرم از حفظ می‌خواندم و سپس به سراغ آیه‌ی بعد می‌رفتم و آن آیه را هم مانند آیه‌ی قبل حفظ می‌کردم و صفحه که تمام می‌شد برای مادرم آن صفحه را کامل می‌خواندم.

فاطمه عسگری خواهر بزرگ‌تر می‌گوید: کسی که قرآن را حفظ می‌کند زندگی آن شخص برکت پیدا می‌کند. از وقتی‌که شروع به حفظ قرآن کردم، تغییر زیادی در خودم دیدم. خیلی آرامش پیدا کردم. احساس نزدیکی زیادی به خدا دارم و من هر چه دارم از برکت حفظ قرآن کریم است.

وی گفت: دوست دارم در زمینه کاری که دارم انجام می‌دهم پیشرفت کنم و موفق باشم و دوست دارم که خداوند این توفیق را به من بدهد و این لیاقت را داشته باشم که بتوانم خوب خدمت کنم و این همیشه یکی از دغدغه‌های من بوده چه رشد معنوی و علاوه بر آن رشد زیاد در فعالیت‌های قرآنی داشته باشم.

گپی خودمانی با دو خواهر حافظ قرآن
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار