رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-19 12:12 شماره خبر : 2677 https://diyareaftab.ir/short/4x9g6 0
معاون بازرسی کل استان مرکزی:

معاون بازرسی کل استان مرکزی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی موظف هستند امکانات اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در برگزاری باشکوه انتخابات به کار گرفته و از آن بهره بگیرند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ ابوالفضل ملکی، صبح امروز در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی، گفت: انتظار داریم در این دوره از انتخابات، مردم حضوری پر شکوه و قدرتمند داشته باشند.

وی ضمن بیان نکاتی در رابطه با برگزاری انتخابات، افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی باید به مجریان انتخاباتی در زمان برگزاری انتخابات کمک کنند و باید تمام دستگاه‌های دولتی اعم از استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، نیروها و امکانات خود را در اختیار هیئت اجرایی ستاد انتخابات قرار دهند.

معاون بازرسی کل استان مرکزی بیان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی مکلف و موظف هستند که نیروها و امکانات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدند انتخابات در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

ملکی اظهار کرد: با مقام و مسئولی که امکانات خود را در اختیار هیئت اجرایی ستاد انتخابات قرار ندهند، با آن مسئول مرجع، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با ماده ۸۱ قانون انتخابات کشورعنوان کرد: به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز برای تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیئت‌های استانی، بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات، زیرنظر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات تشکیل خواهد شد.

معاون بازرسی کل استان مرکزی خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های دولتی نباید هیچ گونه شائبه‌ای در حمایت از نامزدها مشاهده شود و نباید شائبه‌ای ایجاد کنند تا حساسیت را در انتخابات بیشتر کنند.

ملکی گفت: جلسات هیأت استانی بررسی تبلیغات با حضور حداقل پنج عضو دارای حق رأی رسمیت دارد و تصمیمات آن‌ها با رأی چهار عضو دارای حق رأی، معتبر است.

وی در پایان تصریح کرد: کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، نهادهای قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظف هستند، برحسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان انتخابات در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار