رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-17 14:23 شماره خبر : 79 https://diyareaftab.ir/short/NE9qN 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توانمندی‌های مختلف، کمک به قوه مجریه را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و گفت: عملکرد دو ساله این دولت، قابل تقدیر و تمجید است.

به گزارش دیار آفتاب به نقل از نار خبر، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: امروز در جاهلیت مدرن به‌سر می‌بریم، امروزه کار دنیا به جایی رسیده که قدرت‌های زورگوی عالم، جلوی چشم دنیا، معروف را منکر و منکر را معروف می‌کنند. ظلم و ظالم را تشویق می‌کنند و مظلوم را نکوهش می‌کنند و بر سر مظلوم می‌زنند.

حجت الاسلام رحیمی به ایام جانگداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرده و افزودند: طبق بیانی از امام حسن(ع) چاره و درمان خیلی از دردها مسئله توبه و استغفار است. اگر جامعه انسانی با جان و دل به طرف خدا روی آوردند خیلی از مشکلات حل خواهد شد. هر مقدار جامعه ما از دستورات الهی و اخلاق و سبک زندگی اسلامی فاصله بگیرند به همان مقدار دچار بحران روحی و اجتماعی خواهند شد.

خطیب جمعه ساوه خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با تقدیر و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفت: با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است.

وی افزود: لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و رشد تولید؛ به عنوان شاخص‌های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت رهبری از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توانمندی‌های مختلف، کمک به قوه مجریه را وظیفه‌ای همگانی برشمردند و افزودند: عملکرد دو ساله این دولت، موجب تقدیر و تمجید است اما متأسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به اندازه لازم و شایسته به اذهان مردم منعکس نشده است.

خطیب جمعه ساوه به سالروز واقعه ۱۷ شهریور و کشتار جمع بسیاری از مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله تهران در جمعه سیاه ۱۳۵۷ اشاره و تصریح کرد: همانطور که امام نیز فرمودند ۱۷ شهریور از ایام الله و هدیه‌ای از عالم غیب است تا نسل‌های آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جان نثاری‌هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

وی افزود: این روز بزرگ گزارشگر جنایات شاهنشاهی ضد انسانی و اسلامی است و نشانشگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستم گران و جنایتکاران است و در خاطره ملت مبارز ایران زنده خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی در پایان از بزرگواری ملت و دولت عراق برای خدمات به زائران اربعین و همچنین از همه موکب داران چه در داخل ایران و چه در خارج ایران تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار