رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: کلید همه موفقیت‌ها در تعلیم و تربیت است، اگر مدارس و خانواده خوب در تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری کنند، نیمی از اقدامات انجام خواهد شد.

 به گزارش «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، در خطبه‌های نمازجمعه، گفت: برای ۲۷ مهرماه اجلاس و کنگره با عظمت استانی در مصلی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی، افزود: در سفری که مقام معظم رهبری به شهر اراک داشتند، فرمودند: «شهر اراک، مادر حوزه علمیه قم است».

امام جمعه اراک، بیان کرد: سخنی که همه علی‌الخصوص نیروهای فراجا باید در نظر داشته باشند این است که ستون فقرات اسلام، فقاهت در دین است.

دری نجف‌آبادی، در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام نیز می‌گوید عده‌ای باید پزشکی را یاد بگیرند برای نجات جان انسان‌ها و عده‌ای نیز باید دروس دینی را بیاموزند تا علوم دینی را برای مردم آموزش و تبیین کنند که همه این کارها فقاهت در دین است.

وی، افزود: ضمن آرزوی موفقیت برای همه مردم توصیه به عمل صالح می‌کنم. توصیه به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنم. این توصیه خداوند متعال به همه ما است. 

نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: انسان ساخته تعلیم و تربیت است، چه زمانی انسان به کمال می‌رسد هنگامی به خوبی تعلیم و تربیت شده باشد. 

دری نجف‌آبادی، عنوان کرد: زن، مرد، سرخ، سفید، سیاه، شرق و غرب همه برای شناسایی آفریده شده است که شرافت و کرامت انسان به تقوا است. در روز قیامت حسابرسی را که آیا زنی، مردی، سیاهی و سفیدی نیست، بلکه نسبت به شرافت و اعمال انسان سنجیده خواهند شد، بنابراین تعلیم و تربیت اساس همه معیارها است. 

وی، در ادامه اظهار کرد: مردم شریف استان مرکزی و ایران، کلید همه موفقیت‌ها در تعلیم و تربیت است، اگر مدارس و خانواده خوب در تعلیم و تربیت سرمایه گذاری کنند نیمی از اقدامات انجام خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، خطاب به معلمین، مدارس، دانشگاه‌ها و صدا و سیما، گفت: به دِین خود در تعلیم و تربیت کودکان جامعه عمل کنید. 

دری نجف‌آبادی، افزود: اسلام گام‌های بزرگی برای ما انجام داده است، مردانی بزرگ مثل امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، رجایی‌ها، باهنرها، چمران‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها تربیت و تقدیم کرده‌ است. 

وی، ادامه داد: هفته فراجا را پیش رو داریم و خسته نباشی و خدا‌قوت به نیروهای خدوم سبزپوش فراجا داریم. نیروی‌های فراجا امسال برای آرامش و امنیت جامعه حدود ۵۳ شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

دری نجف‌آبادی، با اشاره به حوادثی که این هفته در تهران و زاهدان اتفاق افتاده است، گفت: حادثه‌ای که در متروی تهران و یکی از کلانتری‌های زاهدان اتفاق افتاده باعث خوراک‌دهی به شبکه‌های معاند شده‌است تا زحمات نیروهای فداکار فراجا را زیر سوال ببرند.

وی، در پایان تصریح کرد: توهین به قرآن نشانه عقده گشایی اروپایی‌ها به اسلام است. قرآن یک اثر جاودانه از پیامبر اسلام است به طوریکه قرآن آبروی انجیل و تورات را نگه داشته است. در قرآن به پیامبرانی مانند حضرت موسی و عیسی اشاره دارد و دوباره پیامبران الهی را معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار